۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 315746
تشریح وضع طرح مطالعات جامع مخازن نفت مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: مطالعه میدان‌های سرخون، سراجه و تنگ‌بیجار در قالب طرح مطالعات جامع مخازن این شرکت پایان یافته و مطالعه جامع میدان کنگان نیز رو به تکمیل است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی با اشاره به واگذاری مطالعات جامع ۹ میدان این شرکت، گفت: تاکنون مطالعه میدان‌های سرخون، سراجه و تنگ‌بیجار به پایان رسیده و میدان‌های دهلران و هما نیز امسال نهایی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه راهبرد توسعه و بهره‌برداری صیانتی از مخازن نفت و گاز از سوی وزارت نفت، مطالعه چهار میدان کنگان، خانگیران، سروستان و سعادت‌آباد نیز تاکنون واگذار شده که مطالعه میدان کنگان در حال پایان است و نتایج آن ماه آینده به برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران ارائه خواهد شد. مطالعات ۶ میدان شامل شانول، وراوی، نفت‌شهر، تابناک، آغار و دالان نیز در مرحله انجام مناقصات مربوطه و تعیین مشاور است.

حاتمی درباره واگذاری پروژه‌های مطالعات میدان‌محور با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور نیز تصریح کرد: پروژه‌های در حال اجرای میدان‌محور با مشارکت دانشگاه‌ها شامل همه فعالیت‌های مطالعاتی، آزمایشگاهی و ازدیاد برداشت است. در این بخش ۶ میدان در قالب سه پروژه در حال اجراست که مطالعات میدان‌های تنگ‌بیجار، باباقیر، بانکول و سمند به دانشگاه شهید چمران و میدان خشت به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران واگذار و اجرای آن آغاز شده است، مطالعات میدان دانان نیز به دانشگاه ایلام واگذار شده و در مرحله نهایی شرح کار فنی است.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مسئولیت تولید و توسعه ۸۴ میدان نفتی و گازی را در ۱۱ استان ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به‌عهده دارد که تاکنون ۱۳ میدان گازی و ۱۳ میدان نفتی توسعه‌ یافته و توسعه دیگر میدان‌ها نیز در برنامه‌های آینده شرکت قرار دارد. این شرکت پارسال موفق شد در مجموع ۶۳ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی و ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز از میدان‌های زیر پوشش خود تولید کند.

کد خبر 315746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =