تنظیم مطالبات ریالی وزارتخانه‌های نفت و نیرو هدف سفر وزیر برق عراق به ایران

وزیر نیرو گفت: سفر وزیر برق عراق به تهران بیشتر برای تنظیم مطالبات ریالی وزارتخانه‌های نفت و نیرو انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان، امروز (یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه دیدار با ماجد مهدی حنتوش، وزیر برق عراق گفت: این سفر بیشتر برای تنظیم ترتیبات مالی برای پرداخت بدهی‌های عراق به شرکت ملی گاز ایران و مقداری هم به شرکت توانیر بوده و هماهنگی خوبی نیز با وزیر نفت انجام شده است که اطلاع خواهند داد.

وی با اشاره به جزییات دیدار با وزیر برق عراق، افزود: نشست خوبی با وزیر برق عراق برگزار شد. وی روز گذشته به تهران سفر کرد و دیدارهایی با وزیر نفت انجام داد و امروز نیز نشست‌ها و بازدیدهایی با بخش برق و گاز کشورمان دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: کمیسیون همکاری‌های ایران و عراق سال گذشته در تهران برگزار شد و از طرف ایران، وزیر نیرو و از سوی عراق، وزیر تجارت در این کمیسیون حضور دارند.

وزیر برق عراق نیز در حاشیه این دیدار گفت: همکاری‌های بسیار خوب بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بر کسی پوشیده نیست. ایران در سال‌های گذشته برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های جمهوری عراق و صادرات برق به این کشور کمک‌های بسیاری داشته است.

وی افزود: در نشست‌هایی که داشتیم درباره همه راهکارها و راه‌حل‌های تأمین انرژی صحبت شد و بدون تردید همکاری‌ها مستمر و ادامه‌دار است.

حتنوش تصریح کرد: در این نشست‌ها درباره بازپرداخت بدهی‌های عراق به جمهوری اسلامی ایران در دو بخش گاز و برق صحبت شد و به‌طور حتم همکاری‌های بین دو کشور رو به گسترش است.

وزیر برق عراق گفت: در عراق سه برابر درخواست برای واردات، کمبود وجود دارد و دولت توانایی پاسخ‌گویی به این درخواست‌ها را ندارد و نمی‌تواند با افزایش درخواست‌ها همگام باشد، به‌ همین دلیل دولت عراق باید برای تأمین انرژی مورد نیاز خود انرژی وارد کند تا با کمبود سوخت در نیروگاه‌ها مواجه نشود.

وی گفت: تأمین انرژی از سوی ایران به‌صورت مستمر ادامه دارد. مشکلی که ما داشتیم در زمینه تأمین سوخت نیروگاه‌هاست، البته در این سفر در زمینه این موضوع و روش‌های پرداخت به توافق‌های خوبی رسیدیم.

کد خبر 315862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =