۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 315995
تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات ۳ رقمی ماند

مدیر بهره‌برداری شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با اشاره به اجرای برنامه‌های پرشمار رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، اعلام کرد: در نخستین ماه سال، تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۷ هزار تن گذشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، امین ملک‌زاده با اشاره به اجرای گام جدید پروژه رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۱۴۰۰، گفت: به همین منظور امسال به‌دنبال ثبت رکوردهای تازه تولید در این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی کشور هستیم.

وی با اعلام اینکه فروردین‌ماه امسال تولید تجمعی ماهانه بار دیگر سه رقمی شده و از مرز یکصد هزار تن گذشت، تصریح کرد: در نخستین ماه امسال، تولید ۱۰۷ هزار تن محصول در این شرکت ثبت شده است.

مدیر بهره‌برداری پتروشیمی تندگویان با تأکید بر اینکه فروردین‌ماه نسبت تولید به ظرفیت نصب‌شده بیش از ۸۰ درصد بوده است، اظهار کرد: بر این اساس، با تداوم برنامه‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های فنی و عملیاتی و متنوع‌سازی سبد تولید به‌دنبال بهبود رکوردهای تولید در سال جدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

پتروشیمی شهیدتندگویان در سال ۹۹ پس از اجرای چند طرح رفع موانع و گلوگاه‌های تولید شامل طراحی و ساخت مبدل‌های کارخانه CTA 2، احیای کاتالیست پالادیوم و... با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که به ثبت رکوردهای تازه تولید منجر شد، قصد دارد در سال ۱۴۰۰ گام‌های موثری در مسیر پایداری و جهش تولید بردارد.

افزون بر جهش تولید و ثبت رکوردهای تازه تولید محصول، متنوع‌سازی سبد محصولات هم از سیاست‌های کلان این شرکت پتروشیمی در زمینه مشتری‌مداری، کسب حداکثری سهم بازار و جلوگیری از واردات محصولات مشابه خارجی است، به‌طوری‌ که در دو سال گذشته تاکنون با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات، کاهش ریسک و هزینه‌ها، افزایش سودآوری و پایداری عملیات تولید بیش از ۱۰ محصول و گرید جدید شامل ۶ گرید Low Melt پلی‌اتیلن ترفتالات، High Viscose PET یا نخ پلی‌استر مهندسی، گرید چادر مشکی، AUV PET ،PET G و PET تخریب‌پذیر و ... مراحل تولید تجاری و آزمایشگاهی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌اند.

پتروشیمی شهیدتندگویان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET را دارد.

کد خبر 315995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =