۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 316054
پیشرفت طرح ساخت پست برق خورموج برای طرح گوره - جاسک

قائم مقام مجری طرح ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک گفت: ساخت پست برق شهرستان خورموج در حال تکمیل است و با توجه به ورود دو دستگاه ترانس فوق قدرت برق در ۱۸ اردیبهشت‌ماه، این تأسیسات تا پایان ماه جاری عملیاتی و بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، علی جعفرزاده با اشاره به نقش مهم تکمیل پست خورموج گفت: این مورد از آن جهت حائز اهمیت است که با تکمیل و آغاز بهره‌برداری از این پست، نه‌تنها برق مورد نیاز تلمبه‌خانه شماره ۲ طرح گوره - جاسک تأمین می‌شود، بلکه می‌تواند کمکی قابل توجه به پایداری برق در استان گرمسیری بوشهر داشته باشد.

وی با تأکید بر تمام ایرانی بودن ترانس‌های ساخته‌شده برای پست برق خورموج افزود: برای ساخت ترانس‌های پست خورموج، از توان سازندگان داخلی استفاده کرده‌ایم و پس از ساخت و تحویل، این ترانس‌ها در موعد مقرر در پست برق یادشده نصب شود.

جعفرزاده با اشاره به ظرفیت، وزن و مسیر انتقال این دستگاه ترانس برق افزود: ظرفیت این ترانس‌های فوق قدرت ایرانی ۲۰۰ MVA و وزن هرکدام بدون متعلقات ۲۰۵ و با متعلقات ۳۰۰ تن بوده و مسیر بسیار طولانی زمینی - دریایی برای انتقال این تجهیزات پیموده شده است، به‌زودی نیز دو دستگاه ترانس برق دیگر مربوط به پست برق دیلم وارد کارگاه می‌شود.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

کد خبر 316054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =