۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 316055
لنگرگاه شناور میدان نفتی نصر عملیاتی شد

عملیات بیرون آوردن لنگرگاه (Mooring Bouye) حوزه نفتی نصر از آب به‌منظور تعویض گوشواره فرسوده و تعویض طناب مهار آن با همت کارکنان واحد تعمیرات تأسیسات دریایی منطقه سیری با موفقیت اجرا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مورینگ بویه حوزه نصر از نوع SPM یا Single Point Mooring است که به‌وسیله زنجیری به طول ۱۶۰ متر، با یک لنگر بتونی به وزن ۲۰ تن در عمق ۶۵ متری و نزدیکی سکوی اصلی نصر استقرار یافته است.

ابراهیم الیاسی، رئیس سکوی نصر در این باره گفت: شناور آماده‌باش سکو بدون نیاز به لنگراندازی و صرف وقت زیاد به‌منظور واکنش سریع در مواقع نیاز با استفاده از طناب مهار این بویه خود را به آن متصل می‌کند. این بویه به‌دلیل فرسودگی و شکستگی گوشواره هوک نگهدارنده طناب حدود یک ماه پیش غیرقابل استفاده شده بود و ترمیم آن در دستور کار واحد تعمیرات تأسیسات دریایی منطقه قرار گرفت.

بویه استوانه‌ای شکل به‌طول ۵.۲ متر و قطر ۸۰  اینچ با استفاده از شناور تعمیراتی LIMA 1 با راهبری گروه اجرایی واحد تعمیرات تأسیسات دریایی از آب به عرشه شناور انتقال یافت و در کمترین زمان ممکن با جداسازی گوشواره فرسوده و نیز تعویض طناب سایز ۲ اینچ آن دوباره در محل مستقر و قابل استفاده شد.

کد خبر 316055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =