حمله سایبری به تاسیسات یک خط لوله انتقال فرآورده نفتی در آمریکا

توقف فعالیت خط لوله‌ای در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا در پی حمله سایبری، افزایش قیمت سوخت در جنوب شرقی این کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کارشناسان صنعتی روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند که تعطیلی خط لوله عمده انتقال سوخت ایالات متحده آمریکا و اختلال در عرضه، سبب افزایش قیمت آن در جنوب شرقی این کشور می‌شود. تقاضای سوخت این منطقه هم‌اکنون افزایش یافته است زیرا رانندگان باک خودروهای خود را پر می‌کنند.

یک حمله سایبری شرکت خط لوله کولونیال را مجبور کرد که کل سیستم خود در روز جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) متوقف کند. با وجود اینکه بعضی از خطوط لوله‌ انشعابی از روز یکشنبه فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌اند، هیچ جدول زمانی برای ازسرگیری فعالیت خطوط اصلی لوله این شرکت اعلام نشده است.

این شبکه خط لوله بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بنزین، گازوئیل و سوخت جت را از خلیج مکزیک به مناطق پرجمعیت جنوب شرقی و شمال شرقی آمریکا منتقل می‌کند.

پاتریک دهان مدیر تحلیل نفت موسسه ردیابی سوخت گس‌بادی در این باره گفت: رانندگان باید از پر کردن باک‌ خودروها به‌دلیل ترس از کمبود یا افزایش سوخت جلوگیری کنند. این مسئله بیشتر سبب افزایش قیمت می‌شود.

انجمن خودروهای آمریکا (AAA)  روز جمعه اعلام کرده بود که قیمت هر گالن بنزین نسبت به یک هفته پیش یک سنت افزایش یافته است.

این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت ادامه این وقفه، جنوب و جنوب شرقی کشور بیشتر از کل کشور از نظر عرضه و قیمت سوخت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

انجمن خودروهای آمریکا افزود: هرچه  زمان توقف فعالیت خط لوله کوتاهتر باشد، بیشتر به نفع رانندگان است.

کد خبر 316121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =