+C5 مجتمع استحصال اتان پارسیان سپهر به تولید انبوه رسید

محصول کاندنسیت (+C5) مجتمع استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر به همت متخصصان داخلی و با استفاده از فناوری و دانش روزآمد ملی - جهانی به تولید انبوه رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش پارسیان سپهر، این محصول از میعانات غنی و گران‌قیمتی است که با استفاده از فناوری مدرن و روزآمد دنیا جداسازی شده و برای تولید بنزین و سوخت «های‌تک» کاربرد و استفاده دارد.

براساس این گزارش، گاز طبیعی که از مخازن گازی استحصال می‌شود به‌طور عمده حاوی حجم قابل ملاحظه‌ای میعانات گازی یا هیدروکربن‌های مایع است که از پنتان و هیدروکربن‌های سنگین‌تر مانند سی۵پلاس تشکیل شده و به شیوه‌های مختلف قادر به تبدیل به نفت سفید، بنزین، سوخت جت و... هستند.

میعانات گازی تولیدی پالایش پارسیان سپهر به‌دلیل نداشتن H2S و مرکاپتان و پایین بودن مقدار آب و جداسازی گوگرد از آن نه تنها جزو شفاف‌ترین محصولات در این حوزه است، بلکه به همین دلیل با جلوگیری از تولید آلاینده‌ها دارای ارزش‌های زیست محیطی نیز است.

طرح ملی و عظیم اتان‌گیری از گاز طبیعی در شهرستان مُهر استان فارس و عسلویه بوشهر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام اجرا شده است که در هفته‌های اخیر از سوی رئیس‌جمهوری به‌صورت رسمی افتتاح شد و روزانه ظرفیت دریافت خوراک ۷۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی را داراست. در این مجتمع  ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز دی‌اکسیدکربن از گاز طبیعی گرفته می‌شود و تولیدات آن سالانه ۳.۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات (اتان، بوتان، میعانات شیرین و پروپان) صادر می‌شود که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور خواهد داشت.

کد خبر 316128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =