۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر: 316213
پترول اجرای ۲ طرح توسعه‌ای جدید را آغاز می‌کند

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: این شرکت به‌زودی ساخت دو طرح جدید «اتیلن‌اکساید» و «اتیلن‌پروپیلن دی‌ان مونومر» را با هدف تکمیل زنجیره ارزش آغاز می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، رسول اشرف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به حرکت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به سمت توسعه صنایع تکمیلی، محصولات تولیدی این صنایع راهبردی و ارزش‌آفرین هستند و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوراک طرح‌های یادشده از طریق شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس تأمین و سرانجام این طرح‌ها زمینه‌ساز ارتقای زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی در مجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهند شد.

مدیرعامل پترول از احداث طرح «اتیلن‌اکساید» با ظرفیت تولید ۶۸ هزار تن در سال نام برد و گفت: خوراک این محصول اتیلن و میزان سرمایه‌گذاری آن ۱۱۰ میلیون یوروست که در مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد.

اشرف‌زاده طرح «اتیلن‌پروپیلن دی‌ان مونومر» را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای پترول عنوان کرد و افزود: ظرفیت این طرح ۵۰ هزار تن در سال، خوراک آن اتیلن و پروپیلن و حجم سرمایه‌گذاری نیز ۱۵۴ میلیون یوروست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده، دوره ساخت طرح نیز ۳۶ ماه پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و توسعه محصولات متنوع و راهبردی از اهداف اساسی اجرای دو طرح جدید است.

کد خبر 316213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =