۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
  • کد خبر: 316249
پیام وزیر نفت برای درگذشت «اکبر ترکان»

وزیر نفت در پیامی درگذشت اکبر ترکان را به خانواده‌اش تسلیت گفت و تأکید کرد: او خدمتگزاری صدیق برای ملت ایران، مدیری توانمند و ارزشمند و دوستی شفیق و وفادار بود. کیمیایی که این روزها کمتر می‌توان سراغ کرد.

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

«مهندس اکبر ترکان، فارع‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، از نسل نخستین مدیران پرورش‌یافته در جمهوری اسلامی بود که صرفاً به اتکای توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، هوش سرشار و خلاقیت خود همراه با نهایت جهد و تلاش برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز، از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل جهاد سازندگی مشارکت کرد و سپس مسئولیت‌های متعددی را بر عهده گرفت و منشأ خیر و برکات برای کشور و مردم شد.

هنگامی که در نیمه دوم سال  ۱۳۶۱ به جهاد سازندگی بازگشتم، مهندس ترکان، جهاد را برای بر عهده گرفتن استانداری ایلام ترک کرده بود و لذا ادامه ارتباط با ایشان از صنایع دفاع آغاز شد و سپس در ۸ سال دولت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه که وزارت دفاع و سپس راه را بر عهده گرفت ادامه یافت. با شروع دولت اصلاحات، ایشان خیلی زود به جمع مدیران ارشد نفت پیوست و با برعهده گرفتن مسئولیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت عامل شرکت نفت و گاز پارس، نقشی اثرگذار در برنامه‌های توسعه‌ای نفت در آن دوران ایفا کرد.

عشق به سربلندی ایران و جهاد خالصانه و بدون منت در این مسیر از ویژگی‌های شاخص ایشان در عمر پربرکت و زندگی شرافتمندانه‌اش بود. او خدمتگزاری صدیق برای ملت ایران، مدیری توانمند و ارزشمند و دوستی شفیق و وفادار بود. کیمیایی که این روزها کمتر می‌توان سراغ کرد.

مقاومت و سرسختی ایشان در تحمل درد و رنج بیماری طولانی ایشان درس‌آموز بود. خداوند روح ایشان را قرین رحمت و آمرزش واسعه خود فرماید و با برادران شهیدش و دیگر اولیاءالله محشور فرماید.

مصیبت فقدان این دوست قدیمی، همکار نزدیک و برادر گرامی را به همسر صبور و فرزندان گرانقدر و دیگر بستگان ایشان و دوستان و به‌ویژه همکارانشان در صنعت نفت صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای همه ایشان از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

واقعیت این است که از مرگ گریزی نیست، اما مردن با نام نیکو همچون اکبر ترکان، چیزی است که به‌سادگی قابل دست یافتن نیست. غفرالله له و لنا»

کد خبر 316249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =