۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
  • کد خبر: 316257
حمایت پژوهشگاه نفت از دانش‌بنیان‌ها

پژوهشگاه صنعت نفت به‌منظور توسعه کسب‌وکار و مسئولیت‌های اجتماعی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، مهدی احمدی‌مروست، رئیس توسعه کسب‌وکار این مجموعه گفت: به‌تازگی انجمنی با عنوان انجمن شرکت‌­های دانش‌بنیان در حوزه نفت تشکیل شده که تولید محصول، ارائه خدمات و حضور در بازارهای بین‌المللی از ماموریت‌های این انجمن بوده و در همین زمینه، پژوهشگاه صنعت نفت نیز با هدف ایجاد هم‌افزایی با این شرکت‌ها نشست‌های مشترکی را برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌ای با هدف بررسی ظرفیت‌های همکاری میان پژوهشگاه و شرکت­‌های زیرمجموعه این انجمن امضا شده است.

وی تأکید کرد: پژوهشگاه صنعت نفت با تکیه بر شعار سال و مسئولیت‌های اجتماعی خود تلاش خواهد کرد با معرفی شرکت‌های جوان دانش‌بنیان به صنعت نفت، زمینه‌ای مناسب برای اشتغال بیشتر این جوانان فراهم آورد که خوشبختانه در تحقق این هدف مشترک، اشتیاق دو سویه وجود دارد.

رئیس توسعه کسب‌وکار پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه برای تحقق این مسئله دو هدف عمده لحاظ شده است، اظهار کرد: نخست آنکه در حوزه توسعه دانش­ در بازار داخل کشور، شرکت­‌های زیرمجموعه این انجمن با پژوهشگاه همکاری مشترک داشته باشند و دوم اینکه به‌دنبال بازار خارج از کشور هستیم تا تولید محصولات و خدمات حاصل از هم‌افزایی بین پژوهشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را به بازارهای بین‌المللی ارائه کنیم. در این مسیر، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش تعاملات بین‌المللی، به پژوهشگاه که یک سازمان دولتی با محدودیت‌های ساختاری است کمک کنند و ازسوی دیگر این شرکت‌ها با چابکی موجود در سیستم خود، می‌توانند خدمات و محصولات توسعه داده‌شده مشترک را به بازار­های جهانی ارائه کنند.

احمدی‌مروست با تأکید بر اینکه ۲۲ شرکت دانش‌بنیان شرایط همکاری با پژوهشگاه را دارند، گفت: در مرحله نخست با سه شرکت دانش‌بنیان که می‌توانند فعالیت‌های هر سه پردیس سازمان را پوشش دهند مذاکرات فنی و تجاری را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری‌های دو سویه، محصولات مشترک را در بازار داخل و خارج از کشور ارائه کنیم.

وی درباره همکاری پژوهشگاه با شرکت‌­های استارت‌آپ و دانش‌بنیان گفت: دو دسته شرکت در این همکاری وجود دارند. دسته نخست شرکت­‌ها و مجموعه‌های استارت‌آپی هستند که در مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت مستقر می‌شوند و با حمایت شتاب‌دهنده­‌های مستقر در این مرکز و همکاری پژوهشگاه، ایده‌های خود را به طرح­‌های قابل اجرا تبدیل می‌کنند. هم‌اکنون چهار شتاب‌دهنده در مرکز نوآوری پژوهشگاه مستقرند که به بیش از ۲۰ استارت‌آپ خدمات ارائه می­‌دهند.

رئیس توسعه کسب‌وکار پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: دسته دوم شرکت‌های بلوغ‌یافته‌ دانش‌بنیان هستند که به تولید محصول و ارائه خدمات دست یافته‌اند و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دانش‌بنیان دارند و هم‌اکنون در قالب همکاری اشاره شده با پژوهشگاه در تعامل هستند.

احمدی‌مروست تصریح کرد: با توجه به اقدام‌های انجام‌شده برای ایجاد بستر همکاری‌ها به‌منظور تسریع امور پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست امسال با ۶ شرکت دانش‌بنیان توافق‌های اولیه انجام شود تا سرانجام به تولید محصول و ارائه خدمات مشترک دست یابیم.

کد خبر 316257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =