اسکله‌های ۱ و ۷ ماهشهر فعالیت صادراتی خود را از سر می‌گیرند

معاون مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه گفت: هم‌زمان با اجرای عملیات ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله‌های ماهشهر، دو اسکله ۱ و ۷ تا شهریور ۱۴۰۰ فعالیت‌های صادراتی خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمد شکری اظهار کرد: ترمیم، بازسازی و افزایش ظرفیت بارگیری اسکله‌های ماهشهر در حال انجام است و هم‌اکنون از تعداد هفت اسکله بندر ماهشهر، دو اسکله ۱ و ۷ در حال بازسازی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دو اسکله ۱ و ۷ تا شهریور ۱۴۰۰ فعالیت‌های صادراتی خود را از سر گیرند.

معاون مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه با بیان اینکه هم‌اکنون پیشرفت کار نزدیک به ۶۰ درصد است، گفت: پروژه تعمیر و بازسازی اسکله‌های ماهشهر از تأثیرگذارترین پروژه‌های در حال اجرا در صنعت پتروشیمی است که نقش ویژه‌ای در روند تداوم فعالیت‌های تولیدی و حضور در بازارهای صادراتی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه دارد.

شکری با اشاره به اینکه فرآیند صادرات شرکت‌های پتروشیمی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی منابع ارزی اقتصاد کشور، از طریق بنادر و اسکله‌های مستقر در ماهشهر و عسلویه انجام می‌گیرد، ادامه داد: حدود نیمی از صادرات صنعت پتروشیمی از طریق اسکله‌ها انجام می‌شود و درآمدهای ارزی کشور از مسیر اسکله‌ها افزایش می‌یابد.

وی قدمت اسکله‌ها را حدود ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: اکنون با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمامی تجهیزات روی عرشه نوسازی و سیستم‌های کنترل نیز به‌روزرسانی می‌شوند که این کار امکان افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها، بارگیری و تخلیه را افزایش می‌دهد.

معاون مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق ویژه تصریح کرد: از آنجایی که ظرفیت تولید شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ماهشهر به‌تدریج در حال افزایش است، در نتیجه بازسازی و افزایش ظرفیت اسکله‌های صادراتی نیز ضرورت دارد.

کد خبر 316311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =