درخواست از عربستان برای فروش نفت ایران صحت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه درخواست از عربستان برای فروش نفت ایران صحت ندارد، گفت: گفت‌وگوهای ایران با عربستان درباره موضوع‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌شود و هر موضوع دیگری درباره این گفت‌وگوها از اساس صحت ندارد.

به گزارش شانا، ‌سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره حمله به کشتی‌های ایرانی گفت: حمله‌ به کشتی‌ها در حوزه آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه بررسی و ریشه‌یابی شده است، من گزارش‌ها را ندیدم، باید منتظر باشیم مراجع ذیربط گزارش نهایی خود را ارائه کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رسانه انگلیسی میدل ایست آی، مبنی بر اینکه ایران در مذاکرات با عربستان خواستار کمک برای فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها شده است، افزود: گفت‌وگوهای ایران با عربستان درباره موضوع‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌شود و هر موضوع دیگری درباره این گفت‌وگوها از اساس صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توافق ایران و آژانس و موضوع دسترسی‌های پادمانی تصریح کرد: قانون مجلس الزام‌آور است، این قانون درباره منع دسترسی‌های فراپادمانی آژانس بود که از سه ماه گذشته آغاز شده و اکنون آژانس هیچ دسترسی فراپادمانی ندارد.

خطیب‌زاده به توافق رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره و عنوان کرد: توافق این بود که فیلم‌ها را ضبط کنند، اما در اختیار آژانس قرار نگیرد و این تصمیم داخلی بود و این امکان وجود دارد در یکماه این فیلم‌ها پاک شود. مهم این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همان زمان مصوب مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی ندارد.

کد خبر 316340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =