۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 316352
افزایش ۷.۵ درصدی پالایش نفت چین در ماه آوریل

نفت خام فرآوری‌شده چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، داده‌های اداره ملی آمار چین در روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) نشان داد که نفت خام فرآوری‌شده این کشور در ماه آوریل ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۵ درصد افزایش یافته، اما همچنان به‌دلیل اینکه چند پالایشگاه دولتی در پی حاشیه سود کم و افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌ها در حال انجام عملیات تعمیر و نگهداری بودند، کمتر از اوج آن در سه‌ماه پایانی ۲۰۲۰ است.

بر اساس داده‌های این نهاد، مقدار نفت خام پالایش‌شده در بازه زمانی یادشده ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، معادل ۱۴ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز بوده است.

در حالی که این رقم بیشتر از نفت خام فرآوری‌شده در آوریل ۲۰۲۰ (۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز) بوده، اما بسیار کمتر از نفت پالایش شده در نوامبر پارسال (۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز) است.

چین در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۱، ۲۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن معادل ۱۴ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت پالایش کرد که ۱۴ درصد بیشتر از سال قبل است.

تحلیلگران انتظار دارند که میانگین پالایش نفت خام ​​چین در ماه مه در مقایسه با آوریل ثابت باقی بماند، زیرا پالایشگاه‌های مستقل بیشتری کار تعمیرات دوره‌ای و نگهداری را آغاز می‌کنند و بعضی از پالایشگران مورد حمایت دولت تولید خود را ازسر می‌گیرند.

کد خبر 316352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =