آمادگی گاز خراسان شمالی برای مقابله با بحران‌های طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اعلام کرد که در پی وقوع زلزله‌های ۵.۵ و ۵.۴ ریشتری روز گذشته (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، اقدام‌های امدادی از سوی این مجموعه انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی در این باره گفت: مرکز وقوع زلزله در شهرستان جاجرم بود که مطابق اعلام مراجع ذی‌صلاح، تلفات جانی به همراه نداشت، با این حال نیروهای عملیاتی و تیم‌های ارزیابی، امدادی و نشت‌یابی شرکت گاز استان فوری وارد عمل شدند و گاز ورودی روستاهای خسارت‌دیده را قطع کردند و تمهیدهای لازم را برای وصل مجدد گاز انجام دادند.

وی افزود: پس از وقوع زلزله، کمیته بحران شرکت ‌گاز استان تشکیل و ارزیابی‌های لازم انجام شد که با توجه به شدت زلزله، گاز هفت روستا قطع و تنها تعدادی علمک در اثر تخریب، شکسته شده و آسیب دیده بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از موضوع‌های مهم در زمان وقوع زلزله، ایجاد ترک یا آسیب در مسیر دودکش‌های ساختمان است که باید بازبینی شود، زیرا در صورت آسیب به دودکش، احتمال نشت مونوکسید کربن به داخل خانه و مسمومیت وجود دارد.

براساس این گزارش، دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۵ و ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۶ و ۱۰ کیلومتری زمین ساعت سه و ۳۴ دقیقه و ۵ و ۲۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه)، حوالی شهر سنخواست به وقوع پیوست که شدت آن در شهر بجنورد، مرکز استان کاملاً احساس شد.

کد خبر 316393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =