صنعت گاز نمی‌تواند برای تأیید استاندارد یک محصول متوقف شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران بر همکاری با سازمان استاندارد کشور تأکید کرد و گفت: صنعت گاز نمی‌تواند برای تأیید استاندارد یک محصول متوقف شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن مظلوم فارسی‌باف امروز (شنبه، یکم خردادماه) در رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت گاز اعلام کرد که برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران با همکاری پارک علم و فناوری صنعت نفت و گاز در حوزه پالایش، فناوری اطلاعات (آی‌تی) و بهینه‌سازی مصرف گاز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای تشکیل اکوسیستم فناوری و نوآوری در صنعت گاز، ادامه داد: سال ۱۳۹۸ رویدادی برگزار کردیم که ۲۹ قلم راهبردی و پرمصرف صنعت گاز احصا شد، اکنون ۲۵ قلم آن تعیین تکلیف شده، زیرا فناوری موضوعی زاینده است و متوقف نمی‌شود و تأمین این اقلام همچنان ادامه دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه به‌طور حتم برای تحقق خودکفایی کامل به توسعه فناوری نیاز داریم، گفت: ارتقا و روزآمد شدن فناوری هم قابل توجه است تا بتوان در محیطی زنده و پویا ادامه کار داد و در یک نقطه باقی نماند.

مظلوم فارسی‌باف با تأکید بر استانداردسازی اقلام در صنعت گاز و تکمیل فرآیند آن با همکاری سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: صنعت گاز صنعتی پویاست که ۷۵ درصد سبد انرژی کشور را تأمین می‌کند و نمی‌تواند متوقف تأیید گرفتن یک محصول باشد و باید فرآیند زنده‌ای طراحی شود تا محصولات شیمیایی و مکانیکی به‌صورت بالنده و زاینده تولید و توزیع شوند.

کد خبر 316551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =