چاه‌های باقیمانده میدان آزادگان جنوبی تعیین تکلیف شدند

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با امضای قرارداد واگذاری ۱۵ حلقه چاه جدید میدان آزادگان جنوبی بین شرکت پتروپارس و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، همه چاه‌های این میدان تعیین تکلیف و دارای پیمانکار اجرایی شدند.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با تأکید بر تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‎ها، مانع‎زدایی‎ها» اظهار کرد: این قرارداد همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی و با هدف ازدیاد برداشت از میدان‌های مشترک و بازگشت به بازارهای جهانی بین شرکت پتروپارس و شرکت توسعه حفاری تدبیر امضا شد.

وی با اشاره به اینکه میدان آزادگان جنوبی دارای ۲۰۶ حلقه چاه است که توسعه ۳۵ حلقه از چاه‌های باقیمانده آن در شرح کار پتروپارس قرار دارد، افزود: پیش از این حفاری ۱۰ حلقه چاه به شرکت ملی حفاری سپرده و طی دو قرارداد تقریباً هم‌زمان، حفاری ۱۰ حلقه چاه با شرکت انرژی دانا و ۱۵ حلقه چاه نیز با شرکت توسعه حفاری تدبیر امضا شد تا همه چاه‌های باقیمانده این میدان مشترک با پیمانکاران ایرانی، حفاری و تکمیل شوند.

به گفته مدیرعامل گروه پتروپارس، با واگذاری این قرارداد، همه ۲۰۶ حلقه چاه مرحله نخست میدان آزادگان جنوبی تعیین تکلیف شده است.        

مسعودی با تأکید بر اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در اجرای طرح‎ها و پروژه‎های این شرکت، اظهار کرد: این قرارداد در قالب EPDS شامل انجام خدمات مهندسی، خرید، حفاری و سرویس‌های حفاری امضا شده و شامل حفاری ۱۵ حلقه چاه جدید و تکمیل دو حلقه چاه تعلیقی در مدت ۲۰ ماه است.

وی با اشاره به اینکه طبق شرح کار در مجموع ۵۶ هزار متر حفاری صورت می‎گیرد، گفت: پیمانکار مذکور موظف است با استفاده از دستگاه‌های حفاری خشکی، به حفاری و تکمیل ۱۰ حلقه چاه جدید افقی، چهار حلقه چاه جدید عمودی و یک حلقه چاه جدید دفع پساب بپردازد.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه پیش بینی می‎شود افزون بر حفاری چاه‎های بیان شده، با تکمیل دو حلقه چاه تعلیقی، برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی با افزایش ۱۸ هزار بشکه‎ای در روز همراه شود، تصریح کرد: با توجه به تأمین و آماده بودن بعضی تجهیزات و کالای مورد نیاز در این قرارداد، انتظار می‌رود حفاری این چاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

مسعودی گفت: همسو با قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی از جمله مهمترین کالاها و تجهیزاتی که برای اجرای این طرح از سوی پیمانکاران و با هدایت و مدیریت شرکت پتروپارس ساخته و خریداری شده می‌توان به پکرها، تاج چاه، شیر ایمنی درون چاهی، لوله‌های جداری و... اشاره کرد که به‌طور کامل با استفاده از ظرفیت‌های تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی تأمین و خریداری شده است.

کد خبر 316648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =