توجه هم‌زمان به کنترل تولید نفت و سناریوهای بازگردانی در تحریم

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت ایران در شرایط تحریمی، به موازات دنبال کردن برنامه کنترل تولید، همواره سناریوهای مختلف را برای بازگردانی تولید حداکثری نفت نیز مدنظر داشته و نقشه راه مربوطه را تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، فرخ علیخانی امروز (سه‌شنبه، چهارم خردادماه) در رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری فراورش و نمکزدایی نفت خام، با بیان این مطلب افزود: با توجه به تحت‌الشعاع قرار گرفتن صادرات نفت ایران در زمان تحریم، شرکت ملی نفت ایران سناریوهای مختلف تولید را متناسب با میزان صادرات، ذخیره‌سازی، توزیع داخلی و... تدوین کرد و همواره این اصل را مدنظر داشت که در صورت ضرورت بازگشت تولید حداکثری نفت در کوتاه‌ترین زمان، شرایط برای تحقق چنین هدفی فراهم باشد.

وی گفت: به همین منظور، با برگزاری نشست‌های پرشمار در مناطق عملیاتی به‌ویژه در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که سهم ۷۴ درصدی در تولید نفت کشور دارد، نقشه راه بازگردانی تولید نفت تدوین شد و نتایج نشست‌ها نیز همواره در عالی‌ترین سطح وزارت نفت بررسی می‌شد.

مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در این نقشه راه که با رویکردهای سخت‌افزاری و مغزافزاری تدوین شده، المان‌های مختلفی مشتمل بر فعالیت‌های روسطحی و زیرسطحی مورد نیاز مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: در این زمینه به بحث واحدهای فرآورش و نمکزدایی نفت خام نیز به عنوان یکی از این المان‌ها توجه شده و شرکت ملی نفت ایران در رویکردی غیرسنتی، استفاده از واحدهای پیش‌ساخته را در این حوزه مورد تأکید قرار داده است.

علیخانی با اشاره به اینکه ایجاد پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز در همین مسیر می‌تواند با ایجاد فضایی برای نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور به اجرای بهتر بخشی از این نقشه راه کمک کند، ابراز امیدواری کرد رویداد امروز یعنی هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در حوزه فرآورش و نمکزدایی نفت خام بتواند با برقراری اتصال میان المان‌های مختلف مؤثر در این مسیر، نقش اثرگذاری ایفا کند. 

رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری فرآورش و نمکزدایی نفت خام با همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌صورت برخط در حال برگزاری است.

کد خبر 316684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =