افزایش فرصت‌ اشتغال کارجویان دوره‌دیده فنی و حرفه‌ای در مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف افزایش فرصت‌های اشتغال فراگیران آزاد و تحت‌پوشش دوره‌های فنی و حرفه‌ای در پیمان‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزاش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این‌ تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه (چهارم‌خردادماه) به امضای احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حسین فیروزی، معاون توسعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) رسید.

این تفاهم‌نامه همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و به‌منظور افزایش کمّی و کیفی فرصت‌های اشتغال فراگیران دوره‌های یادشده در مشاغل تکنیسینی پیمانکاران، توسعه زمینه‌های همکاری مشترک آموزشی، علمی، پژوهشی و فناوری در حوزه فعالیت شرکت و برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در گستره استان‌های واقع در مناطق عملیاتی امضا شد.

تقویت زمینه اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش کمّی و کیفی فرصت‌های اشتغال برای کارجویان عادی و مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، توسعه دانش فنی نیروهای کاردان (تکنیسین) شاغل در شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد در پیمان‌های جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و افزایش سطح ایمنی پروژه‌های صنعت نفت به‌ویژه در مناطق همجوار تأسیسات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اهداف این تفاهم‌نامه است.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در بحث توسعه پایدار باید به سه ضلع اقتصاد، جامعه و محیط زیست به شکل متوازن بپردازیم، اظهار کرد:‌ در مسئولیت اجتماعی نیز ضرورت دارد از کمک مستقیم به سمت توانمندسازی حرکت کنیم و این تفاهم‌نامه گام مهمی در همین راستاست. 

وی گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب همواره و به‌ویژه در دو سال اخیر بر حوزه مسئولیت اجتماعی تمرکز ویژه‌ای داشته و برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت نفت به پروژه‌های توسعه میدان‌های مناطق نفت‌خیز پیوست مسئولیت اجتماعی الحاق شده است. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در کنار کار شبانه‌روزی همکاران ما که با هدف تولید پایدار و بی‌وقفه انرژی و درآمد کشور انجام می‌شود، صنعت نفت و مناطق نفت‌خیز جنوب باید تربیت و ‌تأمین هدفمند نیروی انسانی از جوامع محلی را در کنار مهارت‌آموزی لازم، پیگیری کنند تا به هدف والای توانمندسازی نائل شود. اقدام‌های مانند تفاهم‌نامه حاضر با همین هدف انجام شده است.

محمدی ضمن قدردانی از مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز امیدواری کرد که با کمک آنها این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکت برای کارجویان و جوانان ساکن در استان‌های نفت‌خیز جنوب و جنوب‌ غرب کشور و به‌ویژه مناطق محروم واقع در مناطق نفت‌خیز باشد.

کد خبر 316749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =