مسیر هموار اجرای پروژه‌های ژئوفیزیکی پیش روی اکتشاف نفت

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تحقق کامل تعهدهای تکلیفی این مدیریت در برنامه پنج ساله اکتشاف کشور خبر داد و گفت: با توجه به تجدید ساختارها در همه زیرحوزه‌های رسوبی، مسیر عملیاتی شدن پروژه‌های ژئوفیزیکی تا ۱۰ سال آینده هموار است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصالح هندی امروز (یکشنبه، نهم خردادماه) در آیین امضای قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشت‌کوه افزود: خوشبختانه مدیریت اکتشاف موفق شده است تعهدهای اکتشافی خود را به‌طور کامل مطابق با برنامه زمان‌بندی‌شده محقق کند.

وی اظهار کرد: با وجود شرایط حاکم بر کشور در حوزه اکتشاف حدود ۲۰ سال زمان داریم و در این مدت باقیمانده باید هرچه در توان داریم برای پیشبرد اهداف اکتشافی حوزه نفت به‌کار ببریم که خوشبختانه امروز مسیر پروژه‌ها هموار شده، به گونه‌ای‌ که تا سال ۱۴۰۶ انجام پروژه‌های ژئوفیزیکی و عملیاتی شدن آنها قطعی است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از اصلی‌ترین چالش‌های کسب‌وکار در حوزه اکتشاف را سخت بودن فرآیند کارها برشمرد و گفت: ما در حوزه اکتشاف هر چقدر به جلو گام برمی‌داریم اهداف اکتشافی‌مان کوچک، عمیق و سخت‌تر می‌شود. تجربه‌ای که در این چند سال اخیر به‌دست آمده حاکی از آن است که بیشتر کشف‌های ما میدان‌ها یا تله‌های مرکب بودند و این کار بسیار سختی است.

هندی از کمبود ظرفیت پیمانکاری در زمینه پروژه‌های ژئوفیزیکی به‌عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف موجود در این حوزه یاد کرد و با بیان اینکه برون‌سپاری می‌تواند راهکار اصلی برای برون‌رفت از این مشکل باشد، افزود: همان‌طور که همیشه عنوان کردم بنده چندان اعتقادی به کلمه کارفرما و پیمانکار ندارم؛ ما یک تیم هستیم که با هم کار می‌کنیم و برای رفع این مشکل هم باید با هم فکر کنیم. متأسفانه نبود بلوغ در بخش کارفرمایی به نوعی در پیمانکاری هم وجود داشته و دارد که باید به‌نحو مطلوب و بهینه حل شود.

کد خبر 316850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =