تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان آزادگان امضا می‌شوند

تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شوند.

به گزارش شانا، فردا (دوشنبه، دهم خردادماه) در مراسمی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان مشترک آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و پنج شرکت اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شوند.

این سه تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌ توسعه نفت و گاز پرشیا برای انجام مطالعه توسعه بخش شمالی میدان آزادگان، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پتروپارس و توسعه پترو ایران برای انجام مطالعه توسعه بخش مرکزی میدان آزادگان و شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت انرژی دانا برای انجام مطالعه توسعه بخش جنوبی میدان آزادگان امضا می‌شود.

میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور است که با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق و حدود ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است، نفت درجای این میدان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت برآورد می‌شود و با میدان مجنون عراق مشترک است.

آغاز عملیات اجرایی سه طرح نگهداشت تولید گاز در زاگرس جنوبی

در آیین فردا، عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک در گستره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با برقراری ارتباط با محل طرح در جنوب استان فارس، آغاز می‌شود.  

میدان‌های هما، وراوی و تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجاورت شهرهای پارسیان، لامرد، خنج و مهر قرار دارند.

کد خبر 316851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =