پتروشیمی‌ها ۶۶ تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی ماهشهر امضا کردند

شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس به‌منظور تأمین نیازهای خود، ۶۶ تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی منطقه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری نخستین «نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تأمین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر»، در حاشیه این رویداد ۶۶ تفاهم‌نامه همکاری میان واحدهای بومی منطقه و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس امضا شد.

در این آیین شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، کارون، اروند، شهید تندگویان، خوزستان، بوعلی سینا، فجر انرژی خلیج فارس و عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در زمینه طرح بومی‌سازی و تأمین نیازهای خود از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

هدف از این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد اشتغال در منطقه، بومی‌سازی و ممانعت از خروج ارز از کشور و اعتماد به توان و دانش فنی داخلی است.

شرکت پتروشیمی بندرامام، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی منطقه، ۱۱ تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی بخش خصوصی در منطقه امضا کرد. این تفاهم‌نامه‌ها در موضوع‌های مختلفی مانند تهیه انواع مبدل‌ حرارتی، تهیه رول شیرینگ، تهیه انواع گازهای صنعتی، تهیه کیسه‌های پلاستیکی است. مجموع ریالی این تفاهم‌نامه‌ها هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است و در مجموع می‌تواند ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را به‌طور مستقیم مشغول به‌ کار کند. 

شرکت فجر انرژی خلیج فارس با امضای ۶ تفاهم‌نامه در زمینه‌های تأمین اسیدسولفوریک، صنایع دستی، لباس‌های ایمنی و کار و انواع دستمال کاغذی و لیوان کاغذی توانست ۶ گام بزرگ برای حمایت از اشتغال در شهرستان بندرماهشهر بردارد.

این تفاهم‌نامه‌ها همسو با حمایت از مشاغل کوچک و بومی بندرماهشهر بوده است که در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش بسیار مهمی دارد. خریدهای شرکت فجر انرژی خلیج فارس به‌صورت مکانیزه و سیستمی و از طریق مراجعه تأمین‌کنندگان به وب‌سایت این شرکت انجام می‌شود. 

شرکت پتروشیمی خوزستان یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ساخت تجهیزات پتروشیمی، مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، تاور و سینی‌ها و تجهیزات داخل تاور با شرکت فولاد صنعت پیشرو و سه تفاهم‌نامه همکاری دیگر با سه شرکت خدماتی در زمینه پوشاک و البسه ایمنی، پالت چوبی و کیسه‌های پلاستیکی امضا کرد. 

شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی با حضور در نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر ۲۱ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف تولیدی، خدماتی، فرهنگی، هنری، صنایع دستی و… امضا کرد. 

شرکت پتروشیمی کارون در این نمایشگاه پنج تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های شیمی‌سازان پاسارگاد، پترو کیمیای آروین، یکه‌سازان آب و خاک، صنایع کنترل دقیق پارت، قلعه فن‌آوری مهتران زاگرس در زمینه‌های اسید سولفوریک ۹۸٪، پروژه EPC مبدل تانتالوم، ساخت ۲۰ هزار پالت چوبی، تعمیر و بازسازی بردهای زیمنس، مهندسی معکوس و ساخت قطعات یدکی و پمپ‌های مولتی‌استیج امضا کرد. با امضای این تفاهم‌نامه‌ها ۷۳ نفر از نیروهای بومی به‌طور مستقیم و ۱۱۷ نفر به‌طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. 

چهار تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و چهار شرکت تولیدی مستقر در منطقه در نخستین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر امضا شد.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد، بومی‌سازی کند. با عقد این تفاهم‌نامه هفت نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰ نفر به‌طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. همچنین، قیمت قطعه داخلی حدود یک‌ششم قیمت کشور سازنده برآورد شده است. 

شرکت پتروشیمی اروند که این روزها خود را برای حضور در بورس آماده می‌کند، چهار تفاهم‌نامه همکاری در زمینه اسید سولفوریک غلیظ ۹۸٪، ساخت و ریتیوپ مبدل‌ها، رول شیرینگ و ساخت قطعات پتروشیمی (مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، تاور و…) امضا کرد. 

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با امضای چهار تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت مبدل‌های حرارتی، تهیه هدایا و صنایع دستی، دستمال کاغذی و البسه ستادی و لباس کار از تجربه و توان شرکت‌های تولیدی منطقه کمک گرفت تا وظیفه خود را به‌خوبی در زمینه بومی‌سازی و اشتغال‌زایی انجام دهد.

کد خبر 316951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =