بازار نفت از افزایش تدریجی اوپک پلاس در آوریل ۲۰۲۱ استقبال کرد

وزیر انرژی عربستان میزان پایبندی کشورهای عضو اوپک و متحدانش در ماه آوریل را ۱۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: بازار نفت از تصمیم ماه آوریل اوپک مبنی بر افزایش تدریجی عرضه نفت استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعزیز بن‌سلمان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه) در هفدهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) با اشاره به اینکه همیشه افتخار من بوده که است ریاست این گروه را (اوپک‌پلاس) داشته باشم، تصریح کرد: در واقع افتخار بیشتر من به‌دلیل عملکردهایی است که تاکنون به‌دست آوردیم و امیدوارم همین رویه ادامه داشته باشد و به دستاوردها و موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم آوریل ۲۰۲۱ ائتلاف اوپک پلاس عرضه نفت به بازار به‌صورت تدریجی افزایش یافته است، افزود: بازار نفت از این افزایش عرضه استقبال کرده و این موضوع نشانگر تصمیم درست ماست.

به گفته وزیر انرژی عربستان، تقاضا در بازار آمریکا و چین افزایش یافته و نشانه‌های تشویق کننده‌ای حاکی از بهبود تقاضا در اروپا نیز است.

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به افزایش توزیع واکسن کرونا و با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: شتاب گرفتن روند واکسیناسیون نشانگر بهبود اقتصاد جهان است و احتمال می‌دهیم ذخیره‌سازی‌های نفت خام به میانگین سال ۲۰۱۵ نزدیک شود.

وی با بیان اینکه اعضای اوپک پلاس نشان دادند منظم هستند و در ماه آوریل امسال با در نظر گرفتن مکزیک ۱۱۴ درصد به توافق کاهش تولید پایبندی نشان دادند، گفت: اعضای خاطی نیز تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ فرصت دارند تخلف خود را جبران کنند.

وزیر انرژی عربستان اظهار کرد: هنوز هم تردیدهایی وجود دارد که به ما می‌گوید برای دستیابی به عملکرد مناسب به مشاوره و مشورت با هدف ایجاد ثبات در بازار نفت نیاز داریم.

کد خبر 316952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =