۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
  • کد خبر: 317814
عربستان: اوپک در مهار تورم مؤثر است

وزیر انرژی عربستان معتقد است که اوپک در مهار تورم نقشی مؤثر دارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عبدالعزیز بن سلمان، روز چهارشنبه (دوم تیرماه) - در کنفرانسی که به میزبانی بانک آمریکا برگزار شد و درست چند ساعت پس از رسیدن قیمت نفت خام برنت به بالای ۷۵ دلار برای هر بشکه - اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در مهار فشارهای تورمی نقش داشته است.

این اظهارات وی در شرایطی مطرح شد که گفته می‌شود کشورهای اوپک پلاس در حال مذاکره برای افزایش بیشتر تولید در ماه‌های آینده هستند.

این ائتلاف قرار است در نشستی آنلاین درباره سیاست تولید در ماه اوت و پس از آن تصمیم بگیرد.

وزیر انرژی عربستان گفت: با تضمین اینکه بازار از کنترل خارج نمی‌شود، در مهار تورم نقش داشته‌ایم.

بن سلمان هشدار داد که معلوم نیست قیمت‌ها به‌دلیل عرضه و تقاضای واقعی افزایش یافته‌اند، یا افزایش آنها تحت تأثیر انتظارها و پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه بوده است.

وی تصریح کرد: اوپک پلاس باید همچنان محتاط باشد، زیرا بازار نفت از نوسان‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا رهایی نیافته است.

وزیر انرژی عربستان گفت: باید محتاط باشیم، اما این احتیاط به معنای آن نیست که نباید کاری انجام دهیم، بلکه باید مطمئن شویم هیچ گام اشتباهی برنمی‌داریم.

بن سلمان اظهار کرد: اوپک پلاس نمی‌تواند احتمال شیوع دوباره کرونا را در نظر نگیرد و هشدار داد احیای احتمالی تولید نفت ایران و ونزوئلا ابهام‌های بزرگ دیگری است که این ائتلاف باید در نظر بگیرد.

کد خبر 317814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =