روحانی: جاسک به‌زودی بندر مهم صادرات نفت ایران می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: به‌زودی جاسک یک بندر مهم صادراتی برای نفت ایران خواهد بود. تا امروز اگر نفت ایران در جزیره خارک صادرات می‌شد، از این به بعد صادرات هم در خارک و هم در جاسک انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در آیین گشایش طرح‌های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که امنیت منطقه را برای خود و همسایگان تضمین می‌کند.

وی افزود: دولت و ملت ایران با وجود شدیدترین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی در سه سال و نیم گذشته سرو قامت ایستاده‌اند و دولت با همه توان با وجود مضاعف شدن فشارها به‌دلیل شیوع کرونا، از نیروهای مسلح خود حمایت و نیازهای آنها را تأمین کرده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سواحل مکران و نیازمندی‌هایی که این ساحل داشته فعالیت‌های مهمی انجام داده است، از جمله بندر جاسک که تبدیل به یک بندر بسیار مهم برای امروز و در سال‌های آینده است، همچنین چابهار و توسعه‌ای که این منطقه پیدا کرده بسیار حائز اهمیت است. اینکه این دولت توانسته گاز را به همه این منطقه و به استان سیستان و بلوچستان و به اقصی نقاط شرق کشور برساند، اینکه دولت توانسته آب را شیرین کند و به اعماق کویر در شرق ایران برساند و امروز شاهدیم که آب را به دو استان رسانده و انتقال آب را برای چند استان دیگر طراحی کرده است، این آبادانی که امروز ما در شرق و جنوب کشور، در دریای عمان، در سواحل مکران شاهدیم و اینکه به‌زودی بندر جاسک یک بندر مهم صادراتی برای نفت ایران خواهد بود.

روحانی اظهار کرد: تا امروز اگر نفت ایران در جزیره خارک صادرات می‌شده از این به بعد این صادرات هم در خارک و هم در جاسک انجام می‌شود، این کار راهبردی بی‌نظیر دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 317431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =