۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 317506
 آغاز انتقال لوله‌های جداری میدان نفتی فروزان

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با حمل و بارگیری نخستین محموله از لوله‌های جداری موردنیاز پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی فروزان، گام‌به‌گام بر سرعت روند اجرای این پروژه افزوده می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز در حفاری چاه‌های نفت، لوله‌های جداری هستند که با قطرهای مختلف درون چاه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خرسندیم که نخستین محموله این تجهیزات از سوی یک شرکت ایرانی تولید شده و پس از انجام تست‌های فنی، برای نصب در میدان فروزان راهی بوشهر شده است.

وی در مورد چگونگی انجام تعهدات و زمان‌بندی تولید و تحویل این محصول توضیح داد: براساس قراردادی که بهمن‌ماه پارسال (۱۳۹۹) با یک شرکت لوله‌سازی داخلی منعقد شد مرحله نخست این لوله‌ها آماده شد که به موازات اجرای حفاری‌ها و طی ماه‌های آتی باقی‌مانده لوله‌ها مرحله به مرحله تولید و تحویل می‌شوند.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه سیاست‌گذاری و راهبرد شرکت پتروپارس حمایت از کالای ایرانی و ظرفیت‌سازی برای توانمندی شرکت‎های داخلی است، خاطرنشان کرد: شرکت مذکور تنها شرکت ایرانی تولیدکننده این نوع لوله‌ها در کشور محسوب می‌شود که کیفیت محصولات آن مورد تأیید وزارت نفت است.

مسعودی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد کالاها و خدمات مورد استفاده در میدان نفتی فروزان از داخل کشور تأمین می‌شود، ادامه داد: بی‌شک اعتماد به توانمندی سازندگان داخلی سبب رشد و گسترش آنها و افزایش اشتغال برای جوانان و متخصصان داخلی و کاهش وابستگی می‌شود.

میدان مشترک فروزان در ۱۰۰ کیلومتری بوشهر و در مرز آبی ایران و عربستان در خلیج‌فارس قرار دارد و براساس شرح کار این پروژه با حفر و تعمیر ۲۶ حلقه چاه، تولید این میدان حدود ۱۲ هزار بشکه نفت در روز افزایش خواهد یافت که حدود ۹ هزار بشکه از آن در سال اول اجرا محقق می‌شود.

کد خبر 317506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =