وزارت نفت در جنگ اقتصادی تلاش‌ زیادی برای تأمین ارز انجام داد

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کشور را برای نخستین بار در تاریخ، بدون فروش نفت اداره کردیم، گفت: وزارت نفت در شرایط جنگ اقتصادی تلاش‌های گسترده‌ای انجام داد تا ارز مورد نیاز کشور تأمین شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، دوم تیرماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به اینکه این دولت در شرایط بسیار سختی کشور را اداره کرد و معتقدم دولت سیزدهم شرایط آسان‌تری خواهد داشت، گفت: در این دوران، جنگ اقتصادی بر کشور ما تحمیل شد که در تاریخ ایران بی‌سابقه و در تاریخ جهان کم‌سابقه بوده است، به نحوی که برای واردات دارو و مواد غذایی مشکلات فراوانی داشتیم، اما با وجود همه این مشکلات، همه وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت نفت تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند تا ارز لازم و مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه کشور را بدون فروش نفت که البته از ابتدای کشف نفت تا امروز بی‌سابقه بوده است، اداره کرده‌ایم، افزود: اگر تلاش‌هایی برای صادرات نفت‌خام، صادرات گاز، فرآورده‌، برق، پتروشیمی و فولاد انجام نشده بود چگونه باید کشور را اداره می‌کردیم؟

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: برخی در انتقادهای خود می‌گویند نگاه این دولت به آسمان است، البته که چنین است و ما به آسمان و رحمت خداوند در کنار تلاش و کوشش مردم توجه داریم و وقتی ترامپ از برجام خارج شد دست روی دست نگذاشتیم و تلاش کردیم کمبودها را جبران کنیم و توانستیم کشور را بدون نفت اداره کنیم، این درحالی است که حتی یک نفر هم به این موضوع اشاره نکرد و به دولت خسته نباشید نگفت و متأسفانه با بی‌انصافی واقعیت‌ها گفته نمی‌شود.

روحانی عنوان کرد: دولت کار بزرگی انجام داده است و جنگ را به پایان رساند، دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشاند و مسائل مهم را حل‌وفصل کردیم و اگر بخواهند و اختیارها به آقای عراقچی داده شود همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال صادرات غیرنفتی نسبت به پارسال، ۶۹ درصد افزایش داشته است، اعلام کرد: به بعضی از حرف‌هایی که گوشه و کنار زده می‌شود توجه نکنید، فقط همت ما بر این باشد که تا ساعت آخر کار کنیم، ۴۰ روز از دولت ما باقی مانده است و در همه این ۴۰ روز باید هم و غم ما خدمت به مردم باشد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روز دوشنبه (۳۱ خردادماه) ۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم، گفت: روز پنجشنبه (سوم تیرماه) خواهید دید که گازرسانی ۲ هزار و ۸۰۰ روستا به‌طور هم‌زمان افتتاح می‌شود، همچنین ۲۱ شهر نیز گاز آن افتتاح خواهد شد. هر روز ما افتتاح‌های عظیم و بزرگ در شرایط کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی داشته‌ایم.

روحانی با تأکید بر اینکه حقوق ملت را این دولت تأمین کرده است، افزود: اینکه شما می‌بینید در غرب کارون استخراج نفت پنج برابر شده، در پارس‌جنوبی بیش از ۲ برابر شده است، یعنی اینکه ما از حقوق ملت دفاع کردیم. چرا نمی‌گویید پارس‌جنوبی را چه کسی تکمیل کرده است؟ غرب کارون را چه کسی توانست به این مرحله برساند؟ چرا اینها را نمی‌گویید؟ فلرها را چه کسی جمع کرد؟ ۶۰ درصد فلرها هم اکنون جمع‌آوری شده است، چه کسی این کار را کرد؟ گوره - جاسک که به‌زودی خواهید دید کدام دولت انجام داد. چرا نمی‌گویید این دولت و مردم این کارها را انجام دادند.

کد خبر 317749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =