پرونده گازرسانی به خراسان جنوبی امسال بسته می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش گازرسانی در این استان ۹۸ درصد است، اعلام کرد که پرونده گازرسانی به خراسان جنوبی امسال بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمود هاشمی امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۵۲۳ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۵۳۲ میلیارد تومان در گزارشی به حسن روحانی، رئیس جمهوری گفت: امروز جشن گازرسانی پوشش ۹۵ درصدی گازرسانی در کشور و به تبع آن در خراسان جنوبی است.

وی افزود: خطوط گازرسانی از حدود ۱۶ سال پیش وارد خراسان جنوبی شد که می‌توان آن را به دو دوره هشت ساله تقسیم کرد؛ در بخش شهری در هشت سال نخست ۱۴ شهر گازرسانی شد و در هشت سال دوم و هم‌زمان با دولت تدبیر و امید هر ۳۰ شهر استان گازرسانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش روستایی در هشت سال نخست ۵۶ روستا با ۱۷ درصد جمعیت از گاز طبیعی بهره‌مند بودند و در هشت سال دوم هزار و ۳۶۵ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و تعداد روستاهای گازرسانی‌شده در دولت تدبیر و امید ۲۵ برابر هشت سال نخست تأسیس گاز استان بود.

هاشمی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ روستایی که امروز افتتاح می‌شود بخشی از عملکرد شرکت گاز استان است و اکنون هم هزار و ۴۲۱ روستا با پوشش ۹۵ درصدی از گاز طبیعی بهره‌مند است؛ پروژه گازرسانی به ۲۴۰ روستا هم در حال اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها فقط ۴۸ روستا باقی می‌ماند که کمتر از ۴۰۰ خانوار دارد و امسال پرونده گازرسانی روستایی خراسان جنوبی بسته می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش صنعت هم در هشت سال نخست ۱۶۲ صنعت گازرسانی شده داشتیم و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هزار و ۶۰۰ صنعت به شبکه گاز متصل شده و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی ۱۰ برابر رشد داشته است.

کد خبر 317775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =