حقوق ملت ایران در نفت و گاز بیش از هر زمان دیگری تامین شده است

رئیس‌جمهوری گفت: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگر در بخش نفت و گاز تأمین شده است، این حقوق که می‌گوییم یعنی جاهایی که میدان مشترک با کشورهای دیگر داشتیم.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) در آیین گشایش طرح‌های ملی وزارت نفت که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: امروز روز افتخارآمیزی برای ما بود، زیرا به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر گازرسانی شد و ما امروز به معیار گازرسانی ۹۵ درصدی در سراسر کشور رسیدیم که این گازرسانی در سطح جهان بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه رقم گازرسانی برای دولت تدبیر و امید یک افتخارست، افزود: رقم گازرسانی برای دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتخار است و این پاسخی خواهد بود برای آنانی که درباره دولت حرف‌هایی می‌زنند و بی‌انصافی‌هایی دارند.

رئیس‌جمهوری گازرسانی به شهرها و روستاها در کشور را نسبت به پیش از انقلاب اسلامی مقایسه کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان گفت حتی در تهران هم خبری از گازرسانی نبود، چه برسد به روستاها، حتی در سال‌های اخیر یعنی ۲۰ سال گذشته هم در محله‌های شمال شهر تهران نیز گازرسانی وجود نداشت و از سوخت‌های دیگر نظیر گاز مایع و گازوئیل استفاده می‌شد، اما در این سال‌ها تحولی بسیار عظیم و کار بزرگی در گازرسانی انجام شده است.

کار گازرسانی در کشور تقریباً تکمیل شده است

روحانی تصریح کرد: گازرسانی در روستاها در آغاز این دولت حدود ۵۴ درصد بود و هم‌اکنون به ۸۵ درصد رسیده است و گازرسانی در شهر تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده، بنابراین کار گازرسانی در کشور تقریباً تکمیل شده است، به همه مهندسان و کارگران در سراسر کشور و  سرمایه‌گذاری عظیمی که انجام گرفته است افتخار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حقوق ملت ما در بخش نفت و گاز تأمین شده است، اعلام کرد: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگر در بخش نفت و گاز تأمین شده است، این حقوق که می‌گویم یعنی جاهایی که میدان مشترک با کشورهای دیگر داشتیم است یعنی اینکه هم ما می‌توانستیم استفاده کنیم هم همسایه ما. این میدان مشترک میدانی محدود است و رقم آن نیز محدود، زمانی که همسایه ما استفاده کند و ما استفاده نکنیم معنایش آن است که بخشی از حقوق ملت از بین می‌رود.

رئیس‌جمهوری گفت: در پارس‌جنوبی بخش بسیاری از گاز را همسایه ما قطر استفاده می‌کرد و ما نمی‌توانستیم استفاده کنیم، اما امروز به اندازه آنها و شاید کمی بیشتر از گاز پارس‌جنوبی استفاده می‌کنیم. از آنچه که سال ۹۲ بوده تا امروز بهره‌برداری از این میدان مشترک ۲.۵ برابر شده است که کار بزرگی است. در مسئله غرب کارون که با عراق مشترک هستیم نسبت به سال ۹۲ بیش از ۵ برابر استفاده می‌کنیم، یعنی ما در این هشت سال نسبت به حقوق ملت توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

روحانی افزود: در آغاز این دولت بنزین و گازوئیلی که استفاده می‌کردیم آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کرد، به‌دلیل تحریم ناچار بودیم از بنزین پتروشیمی‌ها استفاده کنیم که بسیار خطرناک بود و سلامت مردم را به خطر می‌انداخت، اما امروز ۷۶ درصد بنزین ما یورو ۴ است، کیفیت گازوئیل هم این‌گونه است؛ در کنار آن، گازهای مشعل بسیاری جمع‌آوری شده و دیگر نمی‌سوزند که بسیار برای پاکیزگی محیط زیست مهم است.

خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل از افتخارهای دولت یازدهم و دوازدهم است

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید بنزین و گازوئیل از افتخارهای دولت یازدهم و دوازدهم است، تصریح کرد: قول امام (ره) برای رایگان شدن آب و برق در این دولت محقق شد، برخی سختشان است این موضوع را بیان کنند، ما امروز به قشرهایی که کم‌مصرف و عمدتاً کم‌درآمد هستند، آب، برق و گاز رایگان داده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اعلام کرد: در این دولت کارهای عظیمی در روستاها انجام شده که یکی از آنها گازرسانی روستایی است، افتخار می‌کنیم که روزانه به ۹ تا ۱۰ روستا در کشور گازرسانی می‌شود.

کد خبر 317776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =