۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 317944
درمانگاه مرکزی صنعت نفت نوسازی شد

مرکز سلامت کار و درمانگاه مرکزی صنعت نفت پس از تکمیل مراحل نوسازی، بهسازی و نیز تأمین تأسیسات و تجهیزات روزآمد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح نوسازی و بهسازی مرکز سلامت کار و درمانگاه مرکزی صنعت نفت که به همراه جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران اجرای این طرح برگزار شد، گفت: مدیریت شرکت ملی نفت ایران با پذیرش هزینه‌های نوسازی و بهسازی این مرکز، نقشی بسزا در راه‌اندازی دوباره آن داشتند و نباید از نقش اثرگذار گروه بهداری نیز غافل شد، چراکه این گروه از ابتدا تا پایان کار مسئولیت اجرایی پروژه را برعهده داشتند.

سیدمهدی هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  نیز در آیین بهره‌برداری از مرکز سلامت کار و درمانگاه مرکزی صنعت نفت، ضمن تأکید بر این مهم که حداکثر سلامت کارکنان صنعت نفت باید تضمین شود، عنوان کرد: به این منظور، بهداشت و درمان صنعت نفت باید نسبت به ارائه آمار مربوط به مراکز درمانی زیر پوشش خود به‌صورت هفتگی یا ماهانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و مدیران باید بر مشکلات و دغدغه‌های کارکنان مجموعه واقف و از اقدام‌های بهداشت و درمان برای رفع آن آگاهی لازم را داشته باشند.

تاکید بر جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی

وی با بیان اینکه باید تدابیر لازم به‌منظور کاهش تراکم بیمار در حوزه درمانگاهی اندیشیده شود، افزود: ازدحام کارکنان در مراکز درمانگاهی باید کاسته شود و این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان به‌شدت متأثر از فشار کار و خستگی مفرط است و در عین حال انتظار بی‌مورد از کادر درمان نیز به نوبه خود مشکل‌زا خواهد بود.

به گفته هاشمی، مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی طرحی را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند تا از ازدحام موجود در مرکز جلوگیری شود و این مرکز بتواند به‌صورت منظم‌تری فعالیت کند.

وی اعلام کرد: حال که توسعه فیزیکی این مرکز درمانی محدود شده است شرایطی را ایجاد کنیم تا کارآمدی آن ارتقا یابد.

محمدرضا کاظمی‌آشتیانی، رئیس بیمارستان مرکزی صنعت نفت تهران نیز در این آیین هدف اصلی از راه‌اندازی مرکز سلامت کار را به‌نوعی کم کردن فشار کار کادر درمان بیمارستان نفت تهران عنوان کرد و گفت: این مرکز در زمینه طب کار، معاینات دوره‌ای و ارائه خدمات اورژانسی و سرپایی به کارکنان متعدد در ساختمان‌های مرکزی صنعت نفت راه‌اندازی شده که امیدواریم بتوان خدمات درمانی لازم را که در شأن کارکنان صنعت نفت است، ارائه کنیم.

کد خبر 317944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =