ایران به خلق بازارهای جدید انرژی توجه جدی دارد

سخنگوی دولت گفت: همه از ظرفیت‌های ایران در تأمین انرژی آگاه هستند و ایجاد بازارهای جدید همواره مورد توجه ما بوده است، از این رو لبنان می‌تواند بازارهای جدیدی برای ما در این حوزه ایجاد کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) در نشست خبری با گرامیداشت روز صنعت گفت: دشمن ما را تحریم کرد تا در بخش صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد به زانو در بیاییم، در حالی که در دوران تحریم با ممنوعیت واردات کالا، از صنعت داخلی حمایت کردیم و زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم شد و صنعت جای بخشی از صادرات نفت را در این سه سال گرفت.

وی افزود: در تبلیغات غیرمنصفانه دولت را به نگاه به‌خارج متهم می‌کردند، اما دولت با اعتقاد به اصل همکاری و حل مسائل بین‌الملل، تقویت داخل و مقاومت اقتصادی را فراموش نکرد. رشد اقتصادی ما در سال ۹۹ و رشد قابل توجه صنعت در پایان سال ۹۹ و سه ماه نخست ۱۴۰۰ گواه بر این ادعاست.

سخنگوی دولت به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: درباره رفع تحریم‌ها در بخش‌های اصلی اقتصاد ایران مانند انرژی، مالی، بانکی، بیمه و... اتفاق نظر وجود دارد. با این حال اگر در مورد همه موضوع‌های در دستور کار مذاکرات، توافق حاصل نشود در عمل توافقی شکل نگرفته است و اگر در همه موارد توافق شکل بگیرد می‌توانیم از یک توافق شکل‌گرفته صحبت کنیم.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره مباحث مطرح‌شده در خصوص کشتی حامل سوخت ایران به لبنان، اعلام کرد: روابط ایران و لبنان به‌عنوان دو کشور برادر و دوست روشن است و علاقه دو کشور بر اساس روابط دوجانبه بنا شده و ادامه خواهد یافت. ما همیشه روابط تجاری رو به پیشرفتی با ملت لبنان داشته‌ایم و مصمم به تقویت این روابط در همه ابعاد هستیم که به شکوفایی و امنیت دو ملت کمک می‌کند.

وی گفت: همه از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در تأمین انرژی آگاه هستند و ایجاد بازارهای جدید همواره مورد توجه ما بوده است و لبنان می‌تواند بازارهای جدیدی برای ما ایجاد کند، بنابراین هرگاه درخواست اقتصادی مشابهی برای ما شکل گیرد آن را با جدیت بررسی می‌کنیم.

کد خبر 317966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =