مشکل حقوق کارکنان صنعت نفت برطرف می‌شود

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تولید و صادرات نفت و فرآورده‌های آن نداشته و نداریم، گفت: به کارکنان وزارت نفت قول می‌دهم مشکلات حقوق آنها برطرف می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، نهم تیرماه) در نشست هیئت دولت گفت: اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبود، امروز رشد اقتصادی بدون نفت کشور ۴.۱ درصد و رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ درصد بود، تورم امروز ۱۱.۵ درصد، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان و رشد سرمایه‌گذاری ۴.۷ درصد بود و حجم تولید ناخالص کشور ۲۲ درصد بیشتر از آن چیزی می‌شد که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه این دولت برای رفع مشکلات کشور و مقابله با جنگ اقتصادی و کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، افزود: دولت دوازدهم در مسیر اجرای برجام و لغو تحریم‌ها هیچ تسامحی روا نداشته و از همه فرصت‌ها، ساعت‌ها و دقیقه‌ها استفاده کرده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت جدید آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود بارها اقدام‌های ترامپ در خروج از برجام را اشتباه دانسته و بر بی‌فایده بودن تحریم‌ها علیه ایران اذعان کرده بود، اما جنایت و تروریسم اقتصادی ترامپ علیه ایران همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اگر بایدن در اجرای برجام ذره‌ای تسامح کند به رأی مردم آمریکا خیانت کرده است.

روحانی درباره حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت نیز گفت: به کارکنان شرافتمند صنعت نفت قول می‌دهم مشکل آنها حل خواهد شد. ما این را دنبال می‌کنیم، وزیر نفت هم دنبال می‌کند. ما این مشکل را حل خواهیم کرد. نمی‌گذاریم از نظر حقوق و دستمزدی که باید دریافت کنند، دچار محدودیت شوند و اگر در گوشه‌ای محدودیت به دلیل مقررات بودجه آمده، این را برایشان حل‌وفصل خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: برخی کارکنان و کارگران در اختیار پیمانکاران هستند، همچنین در مناطق نفتی پیمانکار زیادی فعالیت می‌کنند و اگر اینها مشکلاتی دارند به وزیر کار دستور می‌دهم پیگیری کند و مشکلات آنها را رفع کند.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: البته این مشکل ربطی به بخش نفت ندارد. آنها در مناطق نفتی کار می‌کنند، اما بحث کارگر و پیمانکار است و آنها باید این مسئله را حل‌وفصل کنند و وزارت کار در این زمینه دنبال کند که این موضوع برطرف شود.

روحانی تصریح کرد: من اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی در تولید، انتقال، توزیع یا صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی نداشتیم و نخواهیم داشت، هیچ مشکلی در این زمینه‌ها نیست. بعضی از دستگاه‌های ضدایرانی ماهواره‌ای تبلیغاتی می‌کنند که نادرست و غلط است.

کد خبر 317994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =