۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 318042
یکصدوهشتادویکمین نشست عادی اوپک آغاز شد

یکصدوهشتادویکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به‌صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ۱۳ کشور عضو اوپک در نشست امروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) ضمن بررسی گزارش‌های مالی و حسابرسی سال ۲۰۲۰ در نشست پشت درهای بسته در جریان صدوسی‌وپنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) و همچنین تازه‌ترین گزارش محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک از شرایط بازار نفت قرار می‌گیرند.

در صدوسی‌وپنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک که ۲۵ خردادماه برگزار شد بر نقش راهبردی توافقنامه همکاری (DoC) در غلبه بر دو رکود جهانی چرخه نفت در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ تأکید شده است.

افزایش عرضه نفت برای ماه اوت (مردادماه - شهریورماه) یا تمدید محدودیت عرضه از سناریوهای محتمل در این نشست خواهد بود، اما هر تصمیمی در این نشست نیاز به همراهی متحدان این سازمان خواهد داشت.

اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید- ۱۹ روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه نفت خود کاستند و قرار است این محدودیت تا آوریل سال ۲۰۲۲ پایان یابد.

 محدودیت عرضه این گروه تا ژوئیه به روزانه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود (ژوئن) تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۵۸۰  هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۱۲۰ هزار بشکه بیشتر از ماه آوریل و  ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه معادل ۵.۹۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

قیمت سبد نفتی اوپک در ۶ ماه گذشته و در فاصله دو نشست این سازمان ۲۶ دلار و ۹۱ سنت افزایش یافته است.

قیمت سبد نفتی اوپک در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰، ۴۶ دلار و ۴۳ سنت بود که این رقم اکنون به ۷۳ دلار و ۳۴ سنت رسیده است.

هجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس مطابق برنامه ساعاتی پس از این نشست برگزار می‌شود.

کد خبر 318042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =