۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر: 318049
همکاری‌های ملی حفاری و صدرا گسترش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت و شرکت صنعتی دریایی ایران می‌توانند در تعامل با یکدیگر و با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک، حضوری مؤثر و پررنگ در توسعه میدان‌های نفت و گاز و ساخت دستگاه‌های حفاری دریایی در آب‌های خلیج فارس داشته باشند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در نشست با مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در اهواز گفت: ملی حفاری در چهار دهه گذشته نقش مهمی در حفاری چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای و تعمیری تکمیلی در آب‌های خلیج فارس داشته است.

وی به حفاری چاه‌ها در چندین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: شرکت ملی حفاری ایران و شرکت صنعتی دریایی ایران می‌توانند در  تعامل با یکدیگر و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک، حضوری مؤثر و پررنگ در توسعه میدان‌های نفت و گاز و ساخت دستگاه‌های حفاری دریایی در آب‌های خلیج فارس داشته باشند و سهم قابل توجهی از بازار حفاری منطقه را به خود اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: بر این باورم که دو شرکت قادر خواهند بود در همکاری  مشترک، توفیقات بزرگی در اجرای پروژه‌های ملی و منطقه‌ای در دریا کسب کنند و با تبادل تجربیات و دانش فنی متخصصان و امکانات و تجهیزات ملی حفاری و شرکت صدرا، برنامه‌ریزی اجرایی برای ساخت دکل‌های حفاری دریایی را در منطقه در دستور کار قرار دهند.

در این نشست که معاونان و مشاوران مدیرعامل و شماری از مدیران شرکت ملی حفاری ایران و تعدادی از اعضای هیئت مدیره و کارشناسان شرکت صنعتی دریایی ایران حضور داشتند، علی زارعی، مدیرعامل صدرا ضمن معرفی و بیان توانمندی‌های این شرکت، گزارشی از فعالیت‌ پروژه‌های فراساحل، خشکی و زیربنایی، کشتی‌سازی، پروژه‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، بارگیری و حمل سازه‌های دریایی، گستره جغرافیایی فعالیت، سرمایه‌گذاری‌ها و چشم‌انداز پیش روی شرکت ارائه داد و تصریح کرد: همکاری و هم‌افزایی با شرکت ملی حفاری ایران سبب خرسندی است و از توسعه روابط و همکاری‌های مشترک در همه بخش‌ها استقبال می‌شود.

در این نشست ضمن تأکید بر تنظیم و مبادله تفاهمنامه همکاری، مقرر شد کارشناسان شرکت صدرا با هماهنگی مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران از دستگاه‌های حفاری این شرکت در دریا که نیاز به بازسازی دارند، بازدید به عمل آورند و نسبت به تهیه گزارشی از بازرسی فنی و شرح کار  اقدام کنند.

شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر سه دستگاه حفاری دریایی ملکی شامل دستگاه حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب در آب‌های خلیج فارس دارد که بازسازی و نوسازی دو دستگاه در دستور کار است.

کد خبر 318049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =