تجهیز فضای سبز آغار و دالان به شبکه آبیاری قطره‌ای

۱۰۰ هزار مترمربع از فضای سبز و باغات منطقه عملیاتی آغار و دالان با راه‌اندازی مرحله نخست شبکه آبیاری تحت فشار و صرف ۴ میلیارد ریال، زیر پوشش شبکه آبیاری قطره‌ای قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عبدالمحمد کوهپیما، جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان با اشاره به لزوم بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش فضای سبز گفت: فاز نخست پروژه آبیاری تحت فشار با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش ظرفیت و بهبود نگهداری فضای سبز منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح پس از اجرای مرحله مطالعاتی با کمک و مشاوره شرکت‌های مجری در زمینه بهینه‌سازی شبکه آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی و باغداری، تهیه نقشه و برآورد اولیه با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا با تکیه بر توان داخلی منطقه در دستور کار قرار گرفت.

جانشین رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان با اشاره به تلاش مجموعه خدمات پشتیبانی این منطقه عملیاتی برای اجرای این پروژه اظهار کرد: به‌منظور اجرای این پروژه، یک دستگاه الکتروپمپ با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ساعت، حفر کانال و لوله‌کشی به طول ۱۱ هزار متر و اجرای شبکه انتقال برق و نصب تابلو صنعتی به طول ۳۰۰ متر با صرف ۳ هزار نفرساعت در مدت ۴۵ روز انجام شد.

کوهپیما با اشاره به تعداد اصله درخت‌های کاشته‌شده در این طرح عنوان کرد: اجرای فاز نخست شامل ۵۵۰ نفر درخت نخل، یک هزار و ۱۵۰ اصله انواع مرکبات، ۱۵۰ اصله درخت زیتون و ۲۵۰ مترمربع شمشاد است، همچنین مجموع فضای سبز منطقه عملیاتی آغار و دالان بیش از ۴۷ هکتار با سرانه ۲۷۰ مترمربع برای هر نفر از کارکنان است و سالانه ۷۳ هزار مترمکعب آب برای آبیاری این حجم فضای سبز مصرف می‌شود که حدود ۲۰ درصد آن با تصفیه پساب‌های بهداشتی تأمین شده است.

منطقه عملیاتی آغار و دالان از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 318172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =