اجرای ۲۳۵ عملیات حفر افقی و جهت‌دار در ۳ ماه امسال

شرکت ملی حفاری ایران در سه ماه امسال موفق به انجام ۲۳۵ عملیات حفر و تکمیل چاه‌های نفت و گاز اعم از عمودی، افقی و جهت‌دار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علی دقایقی، مدیر خدمات ویژه این شرکت گفت: حفاری جهت‌دار و افقی برای ازدیاد برداشت از مخازن در جاهایی که محدودیت حفر چاه به‌صورت عمودی وجود دارد مانند مناطق غیرقابل دسترس (مناطق مسکونی و تأسیسات شهری)، مخازن دریایی برای حفاری چاه‌های چندشاخه‌ای، حفاری در ساحل دریا با استقرار دکل‌های خشکی برای دسترسی به مخازن دریایی مجاور ساحل برای کاهش هزینه، حفاری زیر گسل‌ها، چاه‌های امدادی (خاموش کردن چاه‌های در حال فوران) و... انجام می‌شود.

وی نقش خدمات نمودارگیری الکتریکی در عملیات حفاری را برای ارزیابی‌های چاه و مخزن، نمودارگیری سطحی را برای پایش و کنترل پارامترهای مختلف در حین عملیات حفاری، چاه‌پیمایی و مشبک‌کاری را در تعمیر و تکمیل چاه‌ها و همچنین مغزه‌گیری را در مطالعه دقیق مخازن بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: در این مدت ۳۸ عملیات نمودارگیری، ۱۱۷ عملیات نمودارگیری سطحی، ۶۷ عملیات چاه‌پیمایی، دو مورد عملیات عبور از جداره، ۱۴۲ متر مغزه‌گیری با ایجاد دو حفره و حفاری ۹ حلقه چاه به‌صورت افقی و جهت‌دار به متراژ یک هزار و ۸۴۵ متر حسب نیاز و تقاضای شرکت‌های کارفرمایی و پروژه‌های کلید در دست شرکت با موفقیت انجام شد.

کد خبر 318175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =