۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 318199
توپک‌رانی خطوط لوله در سکوی سلمان

عملیات توپک‌رانی سکوهای 2SKB  و 2SKC  که از سکوهای سرچاهی مجموعه سکوی گازی سلمان هستند با استفاده از توپک‌های ۲۰ اینچ از نوع FOAM PIG در کوتاه‌ترین زمان و با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی شیخ‌حسنی، جانشین رئیس تعمیرات سکوی گازی سلمان گفت: عملیات توپک‌رانی از موارد مهم و مورد نیاز در صنایع نفت و گاز و از مراحل عملیاتی انجام‌شده برای بهره‌برداری، نگهداری و حفاظت از خطوط لوله است. خطوط لوله پس از مدتی که سیال در آنها جریان دارد، بازدهی خود را از دست می‌دهند و این عملیات با اهداف مختلف در طول مدت زمان سرویس‌دهی خطوط لوله از هنگام ساخت و نصب خط لوله تا زمانی که از آن استفاده می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واکس‌ها، میعانات گازی، آب، براده‌ها، ذرات شن و دیگر ذرات خارجی رسوب کرده بر دیواره خط لوله، همگی می‌توانند بر ظرفیت، عملکرد و یکپارچگی سیستم‌های خط لوله هیدروکربنی تاثیر بگذارند، افزود: با انجام توپک‌رانی، صاف بودن جداره‌ها افزایش می‌یابد، قطر درونی مناسب می‌شود و بازدهی لوله افزایش می‌یابد.

جانشین رئیس تعمیرات سکوی گازی سلمان اظهار کرد: دریافت و ارسال توپک دو عمل متفاوت با نکات ایمنی متعدد است، چند دقیقه‌ای پیش از رسیدن توپک، فشار جلو توپک را با بستن شیری بالا برده تا از سرعت توپک بکاهد و در رسیدن توپک به گیرنده آن، اشکالی پیش نیاید.

سکوهای 2SKB و ۲SKC به ترتیب در فاصله ۴.۵ و ۳ کیلومتری سکوی گازی سلمان واقع شده‌اند.

کد خبر 318199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =