اسناد ارتقای بهره‌وری صنعت و بخش‌های آب، برق و گاز ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری اسناد ارتقای بهره‌وری بخش‌های صنعت و آب، برق و گاز را ابلاغ کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در نشست نهم تیرماه و در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه درباره استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی کشور و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری و همسو با تحقق اهداف مندرج در این قانون، سند ارتقای بهره‌وری بخش آب، برق و گاز را به‌عنوان یکی دیگر از اسناد ارتقای بهره‌وری پیشنهادی وزارتخانه‌های متولی بخش اقتصادی تصویب کرد.

به موجب سند یادشده، وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) و سازمان انرژی اتمی ایران موظف هستند گزارش پیشرفت اقدام‌ها و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقاطع زمانی ۶ ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

در بخش آب، برق و گاز، شاخص‌های رشد ارزش افزوده، رشد بهره‌وری کل عوامل تولید و رشد عوامل تولید (نیروی کار و سرمایه) آن در سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۹، ۲ و ۷ درصد هدف‌گذاری شده و عملکرد این بخش در موارد فوق در سال‌های برنامه ششم توسعه به ترتیب ۵، ۳ و ۲ درصد بوده است.

در همین حال، هیئت وزیران در نشست روز نهم تیرماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت و سازمان اداری و استخدامی کشور، سند ارتقای بهره‌وری بخش صنعت را ابلاغ کرد.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت (شرکت ملی صنایع پتروشیمی) موظف هستند گزارش پیشرفت اقدام‌ها و برنامه‌های مندرج در این سند را در مقاطع زمانی ۶ ماهه تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

سازمان‌های اداری و استخدامی و ملی بهره‌وری نیز مکلف هستند گزارش تجمیعی اقدام‌های انجام‌شده برای این سند را سالانه به هیئت وزیران ارسال کنند.

شایان یادآوری است که این سند پس از ابلاغ و اجرای آزمایشی به‌مدت یک سال، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت (شرکت ملی صنایع پتروشیمی) و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قابل بازنگری خواهد بود.

کد خبر 318434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =