صرفه‌جویی ۱.۸ میلیون یورویی در پالایشگاه تبریز

مدیر پروژه واحد خنک کننده (کولینگ) پالایشگاه نفت تبریز از فعالیت مستمر این واحد خبر داد و گفت: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح ۶ میلیون یورو بود که با توجه با تغییر رویکرد اجرایی و داخلی‌سازی قطعات به ۴.۲ میلیون یورو رسید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی نادری‌نیا افزود: به‌منظور رفع مشکل آب خنک‌کننده‌ واحد جدید تصفیه‌ نفت‌گاز شرکت و به‌منظور افزایش فشار شبکه و تأمین آب واحدهای جدید به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت، پروژه‌ کولینگ در پانزدهم اسفندماه سال ۹۶ تعریف شد و پس از حدود سه سال پایان یافت.

وی تشریح کرد: این طرح، برج خنک‌کننده‌ چهار سلولی، از نوع تر و سیستم بسته است که مطابق فناوری روزآمد دنیا طراحی شده است.

مدیر پروژه واحد «کولینگ» (سیستم سرمایش) شرکت پالایش نفت تبریز تأکید کرد: در پروژه‌ کولینگ، سه دستگاه پمپ، هرکدام با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب و توان مصرفی ۱.۲ مگاوات نصب شده که به علت توان مصرفی زیاد آنها، مرکز فرعی برق جداگانه‌ای ایجاد شده است، همچنین بسته‌های تزریق مواد شیمیایی شامل اسید سولفوریک، کلر و خنثی‌کننده نیز از دستاوردهای این پروژه بوده است.

نادری‌نیا با اشاره به نیروهای فعال در این زمینه اظهار کرد: ۸۰۰ هزار نفر ساعت نیروی فعال در این زمینه مشغول کار بودند که بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای این عملیات را تکمیل کردند.

وی همچنین درباره اهداف این پروژه تأکید کرد: تأمین آب خنک‌کننده‌ برای واحدهای جدید و افزایش فشار شبکه به ۶ بار از اهداف این طرح بود، اما اصلی‌ترین مورد، کاهش آب خام مصرفی پالایشگاه بود که بعد از راه‌اندازی واحد، ۸۰ مترمکعب بر ساعت کاهش یافت.

کد خبر 318453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =