۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
  • کد خبر: 318609
کویت ال‌ان‌جی بیشتری وارد می‌کند

کویت برای کاهش مصرف نفت به‌دنبال واردات بیشتر گاز است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، نخستین تأسیسات دائمی واردات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در کویت به بهره‌برداری رسید، این اقدام همسو با تلاش کشورهای نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس برای از بین بردن وابستگی نیروگاه‌هایش به نفت خام و استفاده بیشتر از انرژی‌های پاک‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کونا، پایانه ال‌ان‌جی الزور روز دوشنبه (۲۲ تیرماه) نخستین محموله گاز خود را از قطر دریافت کرد.

این پایانه که حدود ۱۰ مایل از مرز کویت با عربستان فاصله دارد، برای وارد کردن سالانه ۲۲ میلیون تن گاز فوق‌العاده خنک طراحی شده و بزرگ‌ترین نوع خود در خاورمیانه است.

بلومبرگ انتظار دارد استفاده از ال‌ان‌جی در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که کویت بیشترین سهم را در این افزایش خواهد داشت.

اقتصادهای عرب حاشیه خلیج فارس به‌طور عمده به‌دلیل استفاده زیاد از نفت خام در شبکه‌های برق سرانه، در میان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت جهان قرار دارند.

کویت، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، به‌دلیل تولید کم گاز، باید ال‌ان‌جی مورد نیاز خود را وارد کند. احتمال دارد نفت خام آزادشده از چرخه نیروگاه‌های این کشور صادر شود.

کویت قرارداد ۱۵ ساله‌ای با شرکت دولتی قطر پترولیوم امضا کرده است تا سالانه ۳ میلیون تن ال‌ان‌جی برای تأسیسات الزور دریافت کند، این کشور در نظر دارد سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن دیگر از دیگر تولیدکنندگان خریداری کند.

کد خبر 318609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =