تأمین و توزیع سوخت مورد نیاز کردستان به کمک ۱۳۴ جایگاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ۸۲ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ جایگاه سی‌ان‌جی در مجموع ۱۳۴ جایگاه، سوخت مورد نیاز شهروندان کردستانی را تأمین و توزیع می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی‌منش در نشست خبری دبیر کمیسیون و رؤسای کارگروه‌های تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به مأموریت مهم این شرکت در حوزه توزیع فرآورده‌های نفتی و اهمیت ویژه‌ آن گفت: این منطقه در کنار تأمین و توزیع سوخت، اقدام‌های نظارتی و کنترلی متنوعی دارد.

وی افزود: پارسال به‌طور میانگین روزانه یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در این استان توزیع شد که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته و دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان درباره توزیع نفت‌گاز در این منطقه گفت: به‌طور میانگین روزانه یک‌ میلیون و ۳۰ هزار لیتر نفت‌گاز در استان توزیع شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

گیتی‌منش ادامه داد: مصرف نفت سفید استان نیز پارسال، ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بود که نسبت به سال ۹۸، کاهش ۱۷ درصدی داشت و می‌توان توسعه گازرسانی و راستی‌آزمایی خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید را از دلایل این مقدار کاهش مصرف نام برد.

وی گفت: سال ۹۸، در مجموع ۲۹ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت‌ سفید بودند که اکنون به ۲۰ هزار و ۵۰۰ خانوار کاهش یافته است.

اختصاص ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت برای بخش کشاورزی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به موضوع تعیین سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت برای بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

گیتی‌منش تأکید کرد: شرکت ملی پخش آمادگی لازم را برای در اختیار گذاشتن سامانه بارنامه‌ها به نیروی انتظامی دارد که در بعضی از استان‌ها این کار انجام شده است، این مهم به جهت شناسایی و احراز اصالت بارنامه انجام می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی از اقدام‌های خوبی به شمار می‌آید که در سطح کشور و استان در حال انجام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، ۳ هزار و ۹۴۰ بازدید توسط کارشناسان مهندسی فرآورده‌های نفتی و خدمات مهندسی از ۸۲ جایگاه عرضه در نواحی نه‌گانه این شرکت انجام شده است.

گیتی‌منش تأکید کرد: این اقدام به‌منظور نظارت و کنترل بر توزیع سوخت، تحقق حقوق شهروندی و تأمین و توزیع مطلوب سوخت به شهروندان انجام شده است.

وی گفت: در مرز سیرانبند و باشماق عرضه فرآورده با نرخ تعادلی و هم پایش باک خودروهای ترددی انجام می‌شود که پارسال معافیت ۳۰۰ لیتر در مرز باشماق اعمال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان افزود: مجموع درآمد به دست آمده در سال ۹۹ از محل فروش و پایش باک کامیون‌ها که به حساب دولت واریز شده در پایانه مرزی باشماق مریوان ۶۵ میلیارد تومان و در بازارچه سیرانبند بانه ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 318712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =