طرح گوره-جاسک، فناوری ساخت پمپ‌های صنعتی را ارتقا داد

مؤسس شرکت پمپ‌های صنعتی ایران اظهار کرد: طرح گوره - جاسک در ارتقای فناوری ساخت پمپ‌های صنعتی کشور مؤثر بود و اعتماد شرکت ملی نفت به سازندگان داخلی، تاثیری بسزا در توسعه صنایع داخلی داشته است.

به گزارش شانا، غلامحسین فرج‌پوروند گفت: پمپ‌های آبرسانی و آتش‌نشانی که صددرصد ساخت داخل و ساخت کارخانه پمپ‌های صنعتی ایران است اوایل چندان مورد توجه نبود، زیرا مدل خارجی آن وارد می‌شد، اما پس از تحریم‌ها و به‌دنبال آن توجه به صنایع داخلی، زمینه برای ساخت و تولید انواع پمپ در ایران فراهم شد.

وی افزود: برای اجرای طرح راهبردی ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک و سفارش‌های تحویلی به ما، نیاز به نیروی انسانی بیشتر احساس شد و ما به‌واسطه این سفارش بیشتر از گذشته جذب نیروی ماهر و متخصص داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم با توسعه کار، این میزان افزایش یابد.

مخترع بوستر پمپ‌های آبرسانی و آتش‌نشانی ادامه داد: خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک، طرحی بنیادی در رونق اقتصادی کشور است و خطوط انتقال نفت مدرن و عظیم به طول حدود هزار کیلومتر که می‌تواند روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خام را از گوره به جاسک منتقل کند، دو ویژگی مهم دارد؛ نخست اینکه می‌تواند برای صادرات نفت تنگه هرمز را دور بزند و ظرفیت تولید و فروش نفت خام را بالا ببرد و دوم اینکه با این طرح هزینه فروش نفت پایین می‌آید، زیرا نفتکش‌ها از جاسک در مقایسه با دیگر پایانه‌های نفتی با صرف هزینه و زمانی کمتر می‌توانند بارگیری کنند.

فرج‌پوروند با بیان اینکه طرح گوره - جاسک در ارتقای فناوری ساخت پمپ‌های صنعتی کشور مؤثر بوده است و در ۲۰ سال آینده این طرح بزرگ سبب شکوفایی منطقه، استان‌ها و شهرهای اطراف می‌شود، افزود: اعتماد شرکت ملی نفت ایران به سازندگان داخلی، تاثیری بسزا در توسعه صنایع داخلی در مسیر اجرای این طرح داشته است.

کد خبر 318813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =