تحقیق و تفحص از وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس تصویب شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تصویب تحقیق و تفحص از وزارت نفت در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح نشست عصر دیروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد، گفت: در این نشست درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره توسعه نیافتن و تولید حداکثری از میدان‌های نفتی مشترک بررسی شد.

وی افزود: به‌دنبال تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس دربارا استنکاف رئیس‌جمهوری و وزیر نفت از اجرای ۱۴ برنامه مانند برنامه پنجم و ششم توسعه، برنامه‌های سالانه، برنامه اقتصاد مقاومتی و... در بخش توسعه و تولید حداکثری از میدان‌های نفتی مشترک ایران با کشورهای عراق و عربستان، این تقاضا بررسی شد، اما به‌دلیل اینکه توضیح‌های مسئولان وزارت نفت کلی بود، کمیسیون نمی‌توانست با استناد به این توضیح‌ها نسبت به اعمال ماده ۲۳۴ تصمیم‌گیری کند، از این رو مقرر شد اطلاعات بیشتری از وزارت نفت دریافت و با انجام بررسی بیشتر، این مهم در فرصت ۱۰ روزه دوباره بررسی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از وزارت نفت دستور دوم این کمیسیون بود، تصریح کرد: موضوع‌هایی همچون حذف سمت‌ها در وزارت نفت، واگذاری‌ها، مشکلات پیرامون کارت سوخت، قراردادهای پژوهشی، تغییر ساختار وزارت نفت و... از جمله موارد این تحقیق و تفحص به‌شمار می‌آیند، اما در ادامه پس از انجام بررسی‌های لازم، نمایندگان کمیسیون توضیح‌های مسئولان مربوطه را قانع‌کننده ندانستند، بنابراین پس از انجام رأی‌گیری به تحقیق و تفحص از وزارت نفت رأی مثبت داده شد و مصوبه کمیسیون به هیئت رئیسه و سپس صحن علنی ارسال می‌شود.

کد خبر 319019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =