آغاز لوله‌گذاری گستره یک خط لوله بندرعباس - سیرجان - رفسنجان

مجری پروژه احداث خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس - مهرآران در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از آغاز لوله‌گذاری گستره یک خط لوله انتقال فرآورده بندرعباس - سیرجان - رفسنجان خبر داد.

‌به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، علی خانی‌پور اعلام کرد: به‌منظور استفاده از حداکثر توان داخلی کشور، کل لوله‌های این پروژه توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: احداث خط لوله API X60 به قطر ۲۶ اینچ با پوشش FBE و به طول ۲۴۹ کیلومتر از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا مرکز انتقال نفت مهرآران، احداث یک رشته کابل فیبر نوری در کانال مجزا و در مجاورت لوله برای سیستم نشت‌یاب هوشمند، طراحی و احداث سیستم کامل حفاظت کاتدی موقت و دائم در دستور کار این پروژه است.

مجری پروژه احداث خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس - مهرآران با اشاره به اهمیت تأمین لوله در این پروژه گفت: پروژه احداث خط لوله بندرعباس - مهرآران بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا (ئی‌پی‌سی) اجرا می‌شود که ارزش تأمین لوله ۸۳ درصد کل پروژه و ۹۵ درصد بخش P (خرید و تأمین کالا و مصالح) که خوشبختانه در این ارتباط اقدام‌های خوب و مثبتی انجام شده است.

خانی‌پور افزود: لوله‌های مورد نیاز این پروژه ۲۴۹ کیلومتر است که ۵۲ کیلومتر توسط شرکت لوله‌سازی صفا ساخته و به سایت حمل شده است.

وی درباره تأمین بقیه اقلام اساسی نظیر کابل فیبرنوری و شیرآلات بین‌راهی گفت: با توجه به نهایی‌سازی بررسی شرکت‌های سازنده، به‌زودی سفارش‌گذاری این تجهیزات انجام می‌شود.

مجری پروژه احداث خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس - مهرآران درباره تجهیزات حفاظت کاتدی گفت: طراحی سیستم حفاظت کاتدی تکمیل شده است و در هفته‌های آینده تجهیزات حفاظت کاتدی را سفارش‌گذاری خواهیم کرد.

خانی‌پور افزود: پیمانکار این پروژه مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و تدبیر انرژی گستر ایرانیان و مشاور آن گروه مهندسین مشاور پارس است.

به گزارش شانا، طرح احداث خط لوله بندرعباس - سیرجان - رفسنجان با هدف انتقال تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به مرکز کشور در حال اجراست که به چهار پروژه تقسیم شده است؛ این پروژه‌ها شامل گستره یک با عنوان پروژه احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس - مهرآران، گستره دو با عنوان طرح احداث خط لوله مهرآران - رفسنجان به همراه انشعاب خط لوله سیرجان و پروژه احداث تلمبه‌خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس - سیرجان - رفسنجان و پروژه احداث خطوط انتقال برق و پست‌های فشار قوی است.

پروژه ساخت خط لوله بندرعباس - مهرآران با هدف انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید و گازوئیل از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به مرکز انتقال نفت مهرآران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

کد خبر 319031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =