صادرات ال‌ان‌جی آمریکا ۴۲ درصد افزایش یافت

گزارش‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا حکایت از آن دارد که صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) این کشور در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز سه‌شنبه (پنجم مردادماه) اعلام کرد که در پی سرمای شدید و افزایش قیمت‌های ال‌ان‌جی در آسیا و اروپا، صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در نیمه نخست سال جاری میلادی ​​۹.۶ میلیارد فوت مکعب در روز (bcf/d) بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تفاوت قیمت بین شاخص گاز طبیعی هنری هاب (Henry Hub) آمریکا و قیمت‌های گاز در سراسر جهان از افزایش بی‌سابقه صادرات ال‌ان‌جی پشتیبانی کرده و ارتقای ظرفیت‌های صادراتی نیز یکی دیگر از دلایل این افزایش صادرات به شمار می‌آید.

قیمت گاز طبیعی آمریکا طی معاملات آتی در اوایل هفته جاری به اوج خود در ۳۱ ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌ها در اروپا و آسیا به ترتیب بیش از ۱۲ دلار و ۱۴ دلار به ازای هر میلیون بی‌تی‌یو معامله می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه ژوئیه پیش بینی کرد صادرات این کشور در سال ۲۰۲۱ به میانگین روزانه ۹.۵۶ میلیارد فوت مکعب و ۱۰.۱۵ میلیارد فوت مکعب در سال ۲۰۲۲ می‌رسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به رکورد ۶.۵۳ میلیارد فوت مکعب رسیده بود.

کد خبر 319099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =