واردات ال‌ان‌جی جهان در ژوئیه از ۳۰ میلیون تن گذشت

واردات ال‌ان‌جی جهان در ماه ژوئیه تحت تاثیر رشد قابل ملاحظه واردات آسیا و آمریکای جنوبی برای پنجمین ماه پیاپی از ۳۰ میلیون تن گذشت.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، واردات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) جهان درماه ژوئیه با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید، افزایش واردات خریداران ال‌ان‌جی در مناطق آسیا و آمریکای جنوبی سبب تغییر مقصد بسیاری از محموله‌ها از اروپا به این مناطق شد.

از کل محموله‌های فروخته شده ال‌ان‌جی در ماه ژوئیه ۷۰ درصد آن (۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن) به منطقه آسیا صادر شده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است که ۷۹ درصد آن را کشورهای منطقه شمال شرق آسیا وارد کرده‌اند، در مقابل کل واردات ال‌ان‌جی منطقه اروپا طی همین مدت ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۷۰ هزار تن کاهش یافته است.

گرمای بیش از حد معمول در بخش‌هایی از چین و کره جنوبی و افزایش فعالیت‌های خرید پیش از آغاز فصل زمستان از مهمترین عوامل افزایش واردات ال‌ان‌جی منطقه شمال شرق آسیا در ماه ژوئیه است. در عین حال واردات ال‌ان‌جی جنوب آسیا در این ماه کاهش یافته است که کاهش واردات ال‌ان‌جی هند به‌دلیل افزایش تولید داخلی گاز و قیمت‌های بالای تک محموله‌ها در بازار عامل عمده تنزل واردات ال‌ان‌جی این منطقه بوده است.

در ماه‌های اخیر افزایش تولید داخلی گاز از مناطق دریایی هند از حوضه کریشنا گوداواری و تشدید شیوع ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) نیز سبب کاهش واردات ال‌ان‌جی هند شده است.

واردات ال‌ان‌جی منطقه آمریکای جنوبی در ماه ژوئیه به بالاترین رقم مشاهده شده از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسید که افزایش واردات برزیل مهمترین عامل آن است.

واردات ال‌ان‌جی برزیل در ماه ژوئیه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید این در حالی‌که است که واردات ال‌ان‌جی این کشور در ماه مشابه پارسال تقریبا صفر بوده است.

کاهش قابل ملاحظه تولید برق از منابع آبی عامل عمده افزایش واردات ال‌ان‌جی برای تولید گاز از نیروگاهای گازسوز جبران کاهش تولید برق هیدروالکتریک بوده است.

در روندی مشابه واردات کشورهای آرژانتین و دیگر کشورهای وارد کننده در این ماه نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش یافته است.

دلیل عمده کاهش واردات ال‌ان‌جی منطقه اروپا، افزایش واردات گاز با خطوط لوله به‌ویژه واردات اسپانیا و ایتالیا از الجزایر بوده و این موضوع سبب شده است واردات ال‌ان‌جی به پایانه‌های مدیترانه در ژوئیه با یک میلیون تن کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۲ میلیون تن برسد.

در منطقه شمال غرب اروپا نیز فاصله قیمتی مناسب بین دو حوزه آتلانیتک و آسیا-اقیانوسیه سبب تغییر مقصد محموله‌های ال‌ان‌جی به بازار منطقه شمال شرق آسیا شد.

کد خبر 319659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =