ارز مورد نیاز کشور با افزایش تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی تأمین شد

رئیس‌جمهوری گفت: در مقابل تحریم نفت و مبادلات بانکی، توانستیم با افزایش تولید در محصولات پتروشیمی، صنایع معدنی و فرآورده‌های نفت و گاز، ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ششم مردادماه) در دیدار اعضای هیئت دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تشکر از حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب از دولت در طول دوره هشت ساله، گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت بیان کرد.

وی رشد اقتصادی و کاهش تورم را از جمله دستاوردهای درخشان دولت در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ دانست و گفت: دشمن با توطئه اقتصادی در سال ۹۷ به‌دنبال فروپاشی اقتصاد و کشور بود که شکست خورد.

رئیس‌جمهوری، تشکیل شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در خرداد ۹۷ با دستور رهبر انقلاب اسلامی را از جمله مهم‌ترین کمک‌ها به دولت برشمرد و افزود: در مقابل تحریم نفت و مبادلات بانکی، توانستیم با افزایش تولید در پتروشیمی، صنایع معدنی و فرآورده‌های نفت و گاز، ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

روحانی به برخی دستاوردهای دولت مانند افزایش برداشت از مخازن نفت و گاز، رشد تولید محصولات کشاورزی، گسترش شبکه ریلی و افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در دو مقطع جنگ اقتصادی و کرونا این واقعیت را تجربه کردیم که فقط باید روی پای خود بایستیم و با تکیه به امکانات و ظرفیت‌های داخلی، نیازها را برطرف کنیم، زیرا هیچ‌کس به ما کمک نکرد و فقط پس از آنکه توانایی ایران در زمینه ساخت واکسن را دیدند، گشایش ناچیزی ایجاد کردند.

کد خبر 319110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =