روحانی: ۱۷ فاز پارس جنوبی را در طول ۸ سال افتتاح کردیم

رئیس‌جمهوری ضمن اشاره به اینکه در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی کارهای بی‌نظیری در تاریخ ایران انجام شده است، گفت: ما از ۱۰ فاز در پارس‌جنوبی اکنون به ۲۷ فاز رسیدیم، ۱۷ فاز را در طول این هشت سال افتتاح کردیم، تقریباً فازهای پارس‌جنوبی تمام شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، عصر امروز (یکشنبه، دهم مردادماه) در آیین گشایش طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نفت، کشور و سازمان‌های انرژی اتمی و تامین اجتماعی که به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: برای ما چنین افتتاح‌هایی بسیار مهم بود، هر چند کشور در همه حال در حال سازندگی است، اما در این جنگ اقتصادی و مشکلات مربوط به کرونا که اقتصاد دنیار را تحت تاثیر قرار داده است و حتی بعضی از کشورها با رشد منفی اقتصادی روبه‌رو شدند، افتتاح‌های ما به نوعی خاری در چشم آنهایی بود که توطئه می‌کردند.

وی با بیان اینکه پنجشنبه‌های افتتاح برای ما بسیار زیبا بود به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری نیز از این موضوع تجلیل کردند، افزود: البته ما در این افتتاح‌ها گوینده بودیم و کار بزرگ را مهندسان، کارگران و ملت ایران انجام دادند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز کل بخش‌های دریایی مربوط به ۲۷ فاز پارس‌جنوبی که وزیر نفت بیان کرد را افتتاح کردیم، خودم در طول  این هشت سال خدمت، البته به جز این مدتی که کرونا مانع سفر شد موفق شدم ۶ نوبت از عسلویه بازدید کنم و هر بار که رفتیم هم بازدید بود و هم  به‌طور معمول افتتاح فازهای بسیار مهم انجام می‌شد.

فازهای پارس‌جنوبی تقریبا تمام شده است

روحانی اعلام کرد: ما از ۱۰ فاز در پارس‌جنوبی اکنون به ۲۷ فاز رسیدیم، ۱۷ فاز را در طول این هشت سال افتتاح کردیم، تقریباً فازهای پارس‌جنوبی تمام شده است و تنها طرح توسعه فاز ۱۱، آن هم به‌دلیل تحریم باقی مانده است، همچنین با بهره‌برداری از فازهای مختلف پارس‌جنوبی برداشت گاز از این میدان مشترک از رقم روزانه ۲۸۰ میلیون مترکعب به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و نسبت به سال ۹۲، ۲.۵ برابر شده است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در عسلویه انجام شده است، گفت: امروز عسلویه دنیایی از کارگاه‌ها، لوله‌کشی‌های زیر آب و غیره است، توسعه پارس‌جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و همان‌طور که وزیر نفت بیان کرد، این پول نبود که عسلویه را ساخت، بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی کارهای بی‌نظیری انجام شده است

وی افزود: در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی کارهای بی‌نظیری در تاریخ ایران انجام شده است، البته اگر آن را به ۱۰ سال قبل مقایسه کنید کاملا متوجه می‌شوید که من از دولت خودم تعریف نمی‌کنم، من از ملت خود تعریف می‌کنم، کار بزرگ را مردم و مهندسان و جوانان ما انجام می‌دهند.

کد خبر 319237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =