سرانه‌های نقدی ورزش و معیشت بازنشستگان نفت افزایش یافت

سرانه نقدی ورزش، معیشت و باشگاهی بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت افزایش یافت و این موارد به‌زودی همراه با مابه‌التفاوت ماه‌های خرداد و تیر پرداخت می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، پس از تصویب هیئت‌رئیسه و هیئت‌امنای صندوق و ابلاغ وزیر نفت، سرانه نقدی باشگاهی از ۱۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، سرانه ورزش و گردشگری از ۲۳۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان و سرانه معیشت از ۳۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان به ۴۳۰ هزار تومان رسید.

موارد یادشده از ابتدای سال مالی ۱۴۰۰ صندوق (خردادماه) محاسبه می‌شود بنابراین مبالغ مربوط به مردادماه در مستمری و مقرری پرداختی به بازنشستگان و بازماندگان با مابه‌التفاوت مبالغ ماه‌های خرداد و تیر پرداخت خواهد شد.

خردادماه امسال نیز مبلغ هدیه تولد بازنشستگان از ۲۵۰ هزار تومان به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان رسیده بود.

سال مالی صندوق هر سال از یکم خردادماه آغاز می‌شود و ۳۱ اردیبهشت سال بعد پایان می‌یابد.

پرداخت مقرری ۱۰۰ درصدی به همسر تک‌بازمانده

بر اساس این گزارش، افزایش مقرری همسر تک‌بازمانده واجد شرایط از ۸۰ سهم به ۱۰۰ سهم نیز از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای اداری و استخدامی وزارت نفت با مصوبه ۱۲ مردادماه هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اجرایی شد.

در این مصوبه تصریح شده است از آنجا که بار مالی این موضوع در حکم ردیف مستقل هزینه «افزایش مستمری همسر تک‌بازمانده» بودجه سال ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱ صندوق در نشست هیئت‌ امنا مورخ ۱۳ تیرماه امسال مصوب شده، هیئت‌رئیسه اجرای این افزایش را از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای اداری استخدامی مصوب کرده است.  

مطابق اعلام معاونت امور مالی، افزایش یادشده در مقرری مردا ماه واجدان شرایط اعمال می‌شود.

کد خبر 319464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =