پارک نفت در توسعه بازار پارک علم و فناوری خراسان راهگشاست

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت می‌تواند ما را در مسیر توسعه بازار شرکت‌های مستقر در پارک خراسان و پشتیبانی فناوری از آنان یاری دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا قنبری امروز (دوشنبه، ۱۸ مردادماه) در آیین امضای موافقت‌نامه‌های همکاری بین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور، گفت: پارک علم و فناوری خراسان در داخل استان، شبکه منسجم و معتبری است، اما برای توسعه بازار خود از همکاری با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت استقبال می‌کند و معتقد است پارک نفت می‌تواند به‌عنوان مکملی ارزشمند در کنار پارک خراسان به اثربخشی بیشتر این مجموعه کمک کند.

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان حدود ۱۹ سال قدمت دارد و پنج هزار نفر در سطح ۳۵۰ شرکت و واحد فناوری مشغول فعالیت هستند که میانگین سنی آنان حدود ۳۰ سال است؛ ۸۵ درصد از این فعالان دارای تحصیلات در مقطع کارشناسی هستند و ۱۵۰ نفر دارای مقطع دکترا در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: این شرکت‌ها بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که ۶۰ درصد این فروش در حوزه صنعت نفت بوده است و امیدواریم با تعامل بین پارک خراسان و پارک نفت، فعالیت‌ واحدهای پارک در این عرصه افزایش یابد.

قنبری، اصلی‌ترین نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را کمک به توسعه بازار این شرکت‌ها خواند و گفت: همکاری با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، ما را در تحقق این هدف یاری می‌کند.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت امروز هشت موافقت‌نامه همکاری امضا کرد که یکی از این موافقت‌نامه‌ها با هدف حمایت از واحدهای فناور فعال در صنعت نفت (توافقنامه پارک همکار نیمه‌مرتبط) با پارک علم و فناوری خراسان امضا شد.

کد خبر 319578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =