منابع انسانی، اولویت نخست وزیر نفت باشد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر رسیدگی به حوزه منابع انسانی به عنوان اولویت نخست وزیر نفت دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: وزیری از جنس نفت قطعا می‌تواند در بهبود وضعیت منابع انسانی این وزارتخانه اثرگذار باشد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با شانا، با بیان اینکه وزارت نفت همواره تمایل داشته است فردی از بدنه این وزارتخانه به عنوان وزیر نفت انتخاب شود، به بخشی از سوابق جواد اوجی که به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده است اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی در توسعه صنعت گاز نقش داشته و کارنامه‌ای موفق در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه اوجی در حوزه بالادست تجربه کاری خوبی دارد، ادامه داد: وزیر پیشنهادی در بخش خصوصی نیز فعالیت داشته و با چالش‌های این حوزه از نزدیک آشنا است که این موضوع می‌تواند منشا آثار مثبتی باشد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس تاکید کرد: مجموعه وزارت نفت با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی فردی از بدنه صنعت نفت است، او را همراهی کنند تا اتفاق‌های خوبی در این صنعت رخ دهد.

رحیمی مظفری درباره اولویت‌های کاری وزیر نفت پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، گفت: نخستین نکته‌ای که وزیر پیشنهادی باید در اولویت قرار دهد، حوزه منابع انسانی است. با توجه به نارضایتی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، به یک نگاه جدی و ویژه برای بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در مجموعه صنعت نفت نیاز است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: توسعه میادین مشترک، جمع‌آوری گازهای مشعل باقیمانده و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز باید از دیگر اولویت‌های وزیر نفت باشد. در حوزه بین‌الملل نیز حفظ جایگاه ایران در هاب انرژی و اوپک باید مدنظر قرار گیرد تا جایگاه ایران در معادلات نفتی، گازی و پتروشیمی جهان بهبود یابد.

کد خبر 319743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =